Hva driver fiskene mine med?!
jeg har 3 prinsessen av burundier som graver opp grusen i akvariet. jeg har ikke hatt noe problem med det tidligere, men i løpet av de siste dagene har de gravd opp grusen ved den store rota mi. de har gravd helt ned til glasset i bunnen av akvariet. de har på en måte laget en "hule" under en del av rota, og nå jager de vekk alle som svømmer forbi! før oppholdt de seg i kokkosnøtta. de har gravd litt der også i løpet av de siste dagene, men så har de flytta. kan det henne de skal ha unger eller noe??
Postet 24.05.10 kl 15:06
Postet 24.05.10 kl 15:07
Tusen takk for hjelpen:d
gleder meg noe sykt til jeg får yngel!! det er jo kjempekoselig med yngel. da må de jo ttrives ganske godt i akvariet da!! er det noen som har tips til meg? dette er første gangen de legger egg i akvariet mitt.
Postet 24.05.10 kl 15:40
Postet 24.05.10 kl 16:33
Postet 24.05.10 kl 16:56
Prinsessene
er ekstremt gode foreldre som passer sine små som få andre fisker gjør. Når disse ynglene er blitt større vil de tilogmed hjelpe til med å passe mindre søsken. Jeg ville ikke under noen omstendigheter skille Prinsessene fra yngelen sin.
Postet 24.05.10 kl 17:00
Postet 24.05.10 kl 17:11
Endret: 24.05.10 kl 17:22
fjonet96naw, så søtt. gleder meg til yngelen kommer:). er det noe spessiellt men må mate ynglen med den første tiden?
Jeg har selv valgt og ikke ha lekspar av disse da jeg ikke ønsker fisk som forsvarer yngelen sin i mitt kar, så jeg har ikke satt meg inn i foring av yngelen til Prinsessene. Men på profilen til Prinsessene finner du mange linker til medlemmmer som har hatt yngel. Du kan jo se der om du finner noen tips.
Postet 24.05.10 kl 17:53
fiskene mine har fått yngel i to omganger nå. det er bare 3 igjen fra første kull, resten ble spist opp av noen odessabarber. det er ikke så lenge siden andre kullet kom. nå er bare mindre enn halvparten igjen. de eldste har blitt rundt en halv cm (øyemål) man kan ordentlig se at de degynner å ta form som "prinsessen av burundier, nydelige, de yngste er bare et par mm (også i øyemål) og ligner på rumpetroll. de er litt søte, da
jeg synes ikke det gjør noe om de passer på yngelen sin. hvem ville ikke beskyttet barna sine om noen prøvde å spise dem?
jeg synes ikke det gjør noe om de passer på yngelen sin. hvem ville ikke beskyttet barna sine om noen prøvde å spise dem?
Postet 05.07.10 kl 12:17
Inaktiv bruker
hehe har du prinsessene med barber?
husk at prinsesser er tanganyika fisk da, og de krever høyere ph en "vanlig" fisk..
grattis med yngel forresten
husk at prinsesser er tanganyika fisk da, og de krever høyere ph en "vanlig" fisk..
grattis med yngel forresten
Postet 05.07.10 kl 13:09