Kampfisk råd

Hei jeg har nettopp fått et kar på ca 64 liter som jeg har nå puttet den ene kampfisk hannen(rød) min og en hun oppi. jeg har hatt en uheldig opplevelse når hunnen var med den andre kampfisken (blå) at den begynte å nappe den i halen. da begynte jeg selvfølgelig å flytte hunnen med en gang. men nå er de oppe i 64 liter karet og hunnen har nappet masse i finnene til hannen ( røde) den ser skabbete ut men hunnen gir seg ikke, hun har ganske så klare farger og er et prakteksemplar, veldig fin fisk men hun er så sykt hissig! noen tips?

Karet har masse gjemmesteder osv og hver gang jeg ser på karet ( og det er en del) er de ikke engang i nærheten av hverandre.. så ser jeg nå å plutselig mangler en stor del av "piggene" på finnene ( det er en crowntail)
kan det være noen andre innbyggere i karet som plager min stakkars røde kampfisk? i karet har jeg kirsebærreker, 10 neontetra, 2 endlers guppy( hunner), 2 eplesnegler og 4 kuhlii år ( som jeg aldri ser noe til forresten siden de bare driver å gjemmer seg)

Help please :P

Jeg kan eventuelt bytte hanner igjen. ta den blå i det store akvariet og den røde i det lille for seg selv. men ettersom hunnen allerede har priket på den blå hannen mens de var sammen vil jeg ikke risikere at han mister finnepryden sin
Hadde det samme problemet før, bare at det var to svarte fisker som nappet i halen til en gullfisk. Det endte med at..ja..hun..jepp, du vet det. Så du bør få deg et lite akvarium som hunnen kan bo i. Et der hun får mye plass så hun ikke føler seg..panisk? husker ikke ordet. Men det er noen kampfisker som føler trang til å nappe hvis det er mange rundt han/henne.
64 liter var kansje litt i underkant lite for to kampfisker, selv om det er ett av hvert kjønn.

Nå er det folk her inne på forumet som er mye flinkere en meg om kampfisker, men har jo hatt min andel av de jeg og, og min erfaring er at kampfisker har en helt egen personlighet, damene også. Frøkna di er nok litt hissig fordi hun vil ha sin egen space
ja. jeg skal kjøpe noe fler planter i morgen men til da får det bare være. synd at den fineste kampfisken min ikke er så fin lengre. den er ganske så frynsete nå. men jeg vil ikke bli kvitt hunnen heller fordi det er virkelig et prakt eksemplar synes nå jeg. skal få til noen bilder av henne etterhvert også
har funnet ut av problemet.. VT hunnen var en plakat han... godt jobbet dyrebutikk! fint at dere selger fisker som ikke er det de faktisk er..
"du skal ikke ha med en guppy på kjøpet da* viser fram en kanin*"
jaja.. opplyst butikken om det og de sa de kunne ta den inn igjen hvis det var nødvendig.. men har flyttet alle til hvert sitt separate kar nå.. så det skal nok gå bra
Intet nytt å melde med andre ord. Har fått så sinnsykt mye rart av forskjellige nek som ikke har greie på fisk. Ba om 2 hun-gullgurami, fikk 3hoer. (veldig lett å se forskjell). Ba om medisin til hvitprikk, fikk mot finneråte. The list goes on!
Tilfeldig bekjentskap
© Bjarne Sætrang
Reklame for plussmedlemskap