Hvor lang tid før platyngel blir større?

Hvor lang tid tar det før platyyngelen blir store nok til å ikke bli spist av foreldrene sine? De er nå ca 6-7 dager gamle og begynner å leve farlig, da de forlater javamosen/sikkerhet i korte perioder.

Jeg forer dem med cyclops og pulverisert grønnfôr.
Hvet ikke eksakt hvor store de må være før de ikke blir spist, men det avhenger av åssen annen fisk du har i karet ditt i tillegg.

Platy yngelen min gjemmer seg ofte på bunn, men når de blir litte granne større begyner de og bevege seg oppover i karet. Har hatt platyyngel på ca 5-10mm som har rappa mat fra de voksene platyene under fòring noe de forbedrer seg på hver gang

De lærer seg og kjenne etter hvert, men de finner fort ut når de har gått forlangt

Ingen av mine voksene platy hunner eller hanner rører yngelen som blir født og oppvokst i karet noe jeg syntes er merkelig da jeg har hørt at de elsker og spise dem. Tok dem i eget ynglekar før, men satt heller inn alle platyene i det litt vell store yngle karet (til bare platy) med litt blackmolly og Corydoras :=)

Mvh Eldar M.R
De er ca en lillefingernegel store når de ikke lengre står i fare for å bli spist.
(ca 1 1/2 -2 cm )
Noen som vet når de kan bli drektig.
Hei
Etter 3uker så skal de være så store at de ikke blir spist, og etter 5uker så begynner du å se farger og mønster på de, da nærmer de seg voksen størrelse
Er det slik med Guppy yngeler også?
Er det ikke fare for at dem kommer i fillter...
Jeg har en Juwel filter og ofte finner yngeler der...
For meg er det ikke lett å finne hvem av dem som føder... :-S
Jeg har både Guppy(3uker) og Platy(6dager) gamle yngeler...
Hvor ofte føder Black Molly og Platy?
Jeg har netting foran filteret mitt, så jeg får ikke noe fisk i det. Platy får yngel ca. hver 5. uke. Jeg vet ikke hvor ofte molly får.
Tilfeldig bekjentskap
© Peter Nyman
Reklame for plussmedlemskap