Hva bestemmer hvilke c-og cw-nummer som skal i basen?

Har lenge lurt på hvorfor det bare er noen C-og CW-nummer i basen.

Ser at C003, C121, C134, C140, CW009, CW010, CW016, CW021 og CW023 er i basen, hvorfor er det bare disse? Finnes jo rett over 50 CW-nummer og over 150 C-nummer....

Noen som vet noe, eller har tråder hvor dette står?
Jeg har forstått det sånn at årsaken til at så få C-nr og CW-nr finnes i vår base her, er at det har ingen særlig hensikt med en bråta nummer uten noe bilde eller videre utfyllende info.
Derfor opprettes disse nummerne løpende etterhvert, når noen har bilde og noe info å legge til på en av nummer-artene.
Personlig syns jeg C-nummer listen burde legges inn, for da er det enklere å sende inn bilder fortløpende ettersom de dukker opp blant brukerne her på AF.

Jeg sender inn og ber om profilopprettelse på en art når jeg har noe bilde å legge til, men det blir jo bare de artene jeg har.

Har du C- og CW-nr arter i ditt eie som mangler i basen, så ta gode bilder av dem, deretter kan du saumfare nettet etter mer info om dem så det blir noe å fylle ut i profilen. Så bare kontakter du Holger via kontaktskjema-linken (som står på bunnen av hver side på AF) og ber om den C-nr profil opprettelsen. Evt kan du kontakte "sjefen" og be om en direkte epost-adresse å sende sånne henv. til. Jeg husker aldri hvilken epost-adresse det er...

En komplett liste over alle C-nummer og CW-nummer vil det nok ta tid før vi får her. I mellomtiden får vi bruke andre kilder og nettet ellers, når det mangler her på AF.

Alle L-nummerne er på plass, så det er egentlig litt rart vi ikke har alle C-nr og CW-nummerne...!? Burde strengt tatt vært opprettet i en stor smekk, og så får vi Corydoras-entusiaster ta jobben med å sitte og legge inn utfyllende info på en etter en


Magnus Nødland
Har lenge lurt på hvorfor det bare er noen C-og CW-nummer i basen. Ser at C003, C121, C134, C140, CW009, CW010, CW016, CW021 og CW023 er i basen, hvorfor er det bare disse? Finnes jo rett over 50 CW-nummer og over 150 C-nummer.... Noen som vet noe, eller har tråder hvor dette står?



Magnus da.... Du glemte mine C125. Slike skjønnheter må du ikke glemme... ;- =)
Tusen takk for svar, Mona.

Sendte mail for 2 dager siden, men har ikke fått svar. Rekner med at det ikke er det som prioriteres først.....

Haha, glemte Aspidoras din Leif, men den kom ikke opp når jeg søkte på Corydoras
Jeg hadde håpet at kanskje en moderator ville sett over svaret mitt og bekreftet at det er i det landet det ligger Jeg skrev bare det jeg mente å huske at Holger svarte til meg, men det er ganske lenge siden.

Jeg vet ikke om det er andre som er enige, men jeg mener altså at C-nr og CW-nr listen burde legges inn i basen nå, selv om de aller fleste profilene da blir "tomme". For da er det enklere og kjappere å legge inn både info og bilder etterhvert for brukerne her (meg selv inkludert). Man bare klikker og skriver, istedenfor å sende eposter, vente på svar osv, noe som kan ta dagesvis.
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap