- Hjem
- Forum
- Nybegynner
- Flow 200
Flow 200
Postet 24.05.10 kl 18:39
Tviler på det Produsenter har det med å overdrive hvor stort kar filtrene deres kan brukes i.
som regel er ikke liter per time noe problem, problemet er heller at det er begrenset plass til filtermateriale. Og siden det er i filtermaterialet de gode bakteriene bor, er det dette som blir flaskehalsen når det gjelder hvor stor belastning filteret takler.
som regel er ikke liter per time noe problem, problemet er heller at det er begrenset plass til filtermateriale. Og siden det er i filtermaterialet de gode bakteriene bor, er det dette som blir flaskehalsen når det gjelder hvor stor belastning filteret takler.
Postet 24.05.10 kl 18:47
Postet 24.05.10 kl 18:49
Postet 24.05.10 kl 18:51
Postet 24.05.10 kl 18:53
Postet 24.05.10 kl 19:16
Hang on flow 200
Hei.
Jeg har noen spørsmål ang dette filteret og det høres ut som du har veldig peil på dette. Trenger mann bare blåfilter svamp i dette filteret, altså sløyfe det medfølgende filtermatriellet (liten sort svamp og en plast ramme med hvit fyll) skal da blåfilter svampen fylle ut hele plassen til det filtermatriell som fulgte med flow 200.
Lurer også på hvor ofte du må bytte denne blå svampen helt ut og hvor ofte du bør skylle/vaske den. Hang on flowen skal stå i et 43 L cocoon godt beplantent nanno akvarie.
Tusen takk for svar
Mvh
fersk akvarist
Hans G Mollerud
Jeg har noen spørsmål ang dette filteret og det høres ut som du har veldig peil på dette. Trenger mann bare blåfilter svamp i dette filteret, altså sløyfe det medfølgende filtermatriellet (liten sort svamp og en plast ramme med hvit fyll) skal da blåfilter svampen fylle ut hele plassen til det filtermatriell som fulgte med flow 200.
Lurer også på hvor ofte du må bytte denne blå svampen helt ut og hvor ofte du bør skylle/vaske den. Hang on flowen skal stå i et 43 L cocoon godt beplantent nanno akvarie.
Tusen takk for svar
Mvh
fersk akvarist
Hans G Mollerud
Postet 22.02.12 kl 12:10
Jeg byttet ut alt av det medfølgende til min Flow 200, satt det opp med biokuler/keramiske rør fra et utvendig Eheim filter jeg har og satt en blåsvamp bit på topp som fyller ca 50% av plassen. Se vedlagt bilde.
Blåsvampen skal du ikke bytte ut, den skyller du i brukt akvarievann en gang i ny og ne (før den er så tett at vannet ikke renner gjennom). Bytter du den mister du bakteriene og skyller du den i springvann så dreper du dem.
Blåsvampen skal du ikke bytte ut, den skyller du i brukt akvarievann en gang i ny og ne (før den er så tett at vannet ikke renner gjennom). Bytter du den mister du bakteriene og skyller du den i springvann så dreper du dem.
Postet 22.02.12 kl 12:49
Flow 200
Hei .
Hjertelig takk for veldig bra svar. Hvor får du tak i biokuler og keramiske rør ?
Hjertelig takk for veldig bra svar. Hvor får du tak i biokuler og keramiske rør ?
Postet 22.02.12 kl 13:50
Postet 22.02.12 kl 19:47
HGMHvor får du tak i biokuler og keramiske rør ?
Din lokale zoobutikk selger dette normalt, evt kjøper du på nettet fra f.eks. Webzoo eller Aquamanias.
Postet 22.02.12 kl 21:04
Endret: 22.02.12 kl 21:05
Man klarer seg også lenge med å modifisere med kun blåfiltersvamp, keramiske rør og bioballer er ikke nødvendig, men en fordel. Da jeg hadde dette filteret satt jeg også en bit filtersvamp på innsuget, der jeg klippet til et hull og tredde den på. På den måten stopper mesteparten av møkka før selve filteret, og du slipper å åpne filteret så ofte.
Valgte forøvrig å bytte ut filteret med Eheim Liberty, da jeg ikke taklet alt bråket den ga fra seg. At filteret i tillegg er halvgjennomsiktig ga stor algevekst i filteret i mitt tilfelle.
Valgte forøvrig å bytte ut filteret med Eheim Liberty, da jeg ikke taklet alt bråket den ga fra seg. At filteret i tillegg er halvgjennomsiktig ga stor algevekst i filteret i mitt tilfelle.
Postet 22.02.12 kl 22:21
Postet 22.02.12 kl 22:41