Kjøpte brukt akvarie, hvilke fisker har jeg? (side 2)

Plussmedlem
Skjønner ikke helt hvorfor denne tråden blir tatt fram både i august og nå i november.
Fiskene ble identifisert allerede i mai da tråden ble startet
det er nok ingen otto, av noe slag. dette er nok sae.
I innlegg 2, bilde 3, har du en albino pansermalle
Post 2 bilde 1 tror jeg ikke er en Ancistrus sp. "oppdrettvariant", men heller en A. dolicopterus pga. de hvite tuppene på halen. Evt. kanskje en blanding av disse. Den likner ihvertfall svært på et bilde i en artikkel om ancistrus-artene.
Dette er en l165. ;)
Capreo
DEtte er en L165, søk på den her inne.
http://akvaforum.no/profile.cfm?id=3534
Inggunn
Post 2 bilde 1 tror jeg ikke er en Ancistrus sp. "oppdrettvariant", men heller en A. dolicopterus pga. de hvite tuppene på halen. Evt. kanskje en blanding av disse. Den likner ihvertfall svært på et bilde i en artikkel om ancistrus-artene.

Dolichopterus (L-183) har en hvit stripe langs hele ryggfinnen og langs halefinnen, og finnene er ellers helt sorte.. Dolichopterus kan bli dobbelt så stor (25cm) som en vanlig sp men blir skjeldent det. Ofte helt kullsorte med klare helt hvite små prikker...

L-165 er en Pterygoplichthys Gibbiceps, Leopard sailfin plecko som er gul/orange i fargen og blir opptil 50cm stor..
Det er nok en vanlig oppdretts malle som kommer i flerfoldig varianter av mønster/prikker og er gjerne sorte til gulbrune...

Men dette er en gammel tråd altså
Tilfeldig bekjentskap
© Atle Rønning
Reklame for plussmedlemskap