- Hjem
- Forum
- Labyrintfisk
- Kampfisk
Kampfisk
Postet 31.05.10 kl 11:19
Postet 31.05.10 kl 12:09
Postet 31.05.10 kl 15:52
Postet 31.05.10 kl 17:17
Høres bra ut! nå ble jeg skjikkelig glad!
den var veldig fin sjønner dere! så fin at den var rett å slett et impuls kjøp.
så ble litt lei meg når jeg så hva som hadde skjedd. det rare var at hannen fikk gjennomgå, å de var i en 64 liter mens dette skjedde! hadde de pitte litt ( max 2 dager) i en 5,5 liter pga noe komplikasjoner. og da gikk det helt fint. så gikk de helt amok når de fikk større plass.. sjønner ingenting jeg!
men har vært i dyrebutikken keg kjøpte hunen i. de sier at alle hunnene de fikk i den ladningen ( ca 5 igjen) er sjikkeli ghissige. Rett å slett onde. har nå serparert de som sakt.
men en annen ting: nå har hunnen fått stor buk og klarere farger, hun har også laget boblerede.. så hun er tydeligvis klar for litt action.. men jeg tørr ikke slipp enoen av hannene mine oppi i frykt av finnenapping. hvis jeg nå slipper en av de oppi ( bli nok ikke den tidligere nevnte men en blå veiltail) vil de bruke hennes boblerede eller vil ikke hannen dette, må han ha sitt eget? denne hannen har også vært i et lite basketak med hunnen før. men kom mye bedre utav det. vil disse pare seg eller må hannen være der først?
den var veldig fin sjønner dere! så fin at den var rett å slett et impuls kjøp.
så ble litt lei meg når jeg så hva som hadde skjedd. det rare var at hannen fikk gjennomgå, å de var i en 64 liter mens dette skjedde! hadde de pitte litt ( max 2 dager) i en 5,5 liter pga noe komplikasjoner. og da gikk det helt fint. så gikk de helt amok når de fikk større plass.. sjønner ingenting jeg!
men har vært i dyrebutikken keg kjøpte hunen i. de sier at alle hunnene de fikk i den ladningen ( ca 5 igjen) er sjikkeli ghissige. Rett å slett onde. har nå serparert de som sakt.
men en annen ting: nå har hunnen fått stor buk og klarere farger, hun har også laget boblerede.. så hun er tydeligvis klar for litt action.. men jeg tørr ikke slipp enoen av hannene mine oppi i frykt av finnenapping. hvis jeg nå slipper en av de oppi ( bli nok ikke den tidligere nevnte men en blå veiltail) vil de bruke hennes boblerede eller vil ikke hannen dette, må han ha sitt eget? denne hannen har også vært i et lite basketak med hunnen før. men kom mye bedre utav det. vil disse pare seg eller må hannen være der først?
Postet 31.05.10 kl 17:30
Postet 31.05.10 kl 17:33
Ja jeg har en rot med diverse " huler" som de kan gjemme seg i og en stem som en ganskeså hul under. har også masse forskjellige planter. men det er ikke i det karet som bobleredet er. det karet hannen går i har masse planter. hunnen går i et mindre kar som ikke har så mye gjemmesteder osv ettersom jeg måtte skille de. det er også der de eventuelt må være slik at de kommer oppi det lille karet hvor hunfisken og bobleredet allerede er.
Hvis jeg ikke setter de sammen vil vel ikke hunnen ta skade av å være så " verpesyk", når hun ikke får parret seg
Hvis jeg ikke setter de sammen vil vel ikke hunnen ta skade av å være så " verpesyk", når hun ikke får parret seg
Postet 31.05.10 kl 17:36
Postet 31.05.10 kl 17:39
Postet 31.05.10 kl 18:09
Jeg er 99% sikker på at han helst vil lage sitt eget Men...
kom til å tenke på en ting. Sikker på at "hunnen" som er så aggressiv ikke er en annen rase av kampfisk da? mange av den fredelige rasen Plakat(eller noe lignende) blir feilaktiv solgt som hunner.
Hvis den lager rede kan det hende du har fått "feil".
kom til å tenke på en ting. Sikker på at "hunnen" som er så aggressiv ikke er en annen rase av kampfisk da? mange av den fredelige rasen Plakat(eller noe lignende) blir feilaktiv solgt som hunner.
Hvis den lager rede kan det hende du har fått "feil".
Postet 31.05.10 kl 18:11
hmm nei det er jo ikke umulig. legger ved bilde. slik ser , nå " hun" ut. hadde ikke så klare farger før jeg prøvde å sette de sammen. men jeg har aldri sett "henne" flare, altså sprike med gjellelokk eller spre finner voldsomt. noen innspill?
Fargene er egentlig ikke så klare. var nok blitzen sitt verk det..
Fargene er egentlig ikke så klare. var nok blitzen sitt verk det..
Postet 31.05.10 kl 18:16
Endret: 31.05.10 kl 18:17
Postet 31.05.10 kl 18:20
hm såpass ja, jaja da er det ikke rart at dyrebutikken har slitt med sin også.. men det som forundrer meg da er : i det karet var det 5 slike fisker og en crowntail male. hvorfor har de da gjenget seg opp mot denne crowntailen ? og hvorfor ikke mot hverandre? og hvorfor har jeg aldri sett nå han sprike med gjellelokkene?
Postet 31.05.10 kl 18:22
Postet 31.05.10 kl 18:24
Postet 31.05.10 kl 18:27
Endret: 31.05.10 kl 18:28
Postet 31.05.10 kl 18:35
Plakatvarianten er ikke nødvendigvis mer fredelig, men mange blir feilaktig solgt som hunner ja. Hunner kan derimot også finne på å lage skumrede, en av mine gjorde det, så hvis man lurer kan man se under buken om man ser eggleggingsrøret. Det er en hvit prikk på størrelse med et grovt saltkorn. Eventuelt se om den spiler ut gjellene, det er det hannene som gjør.
Så det trenger ikke nødvendigvis være en hann=)
Edit: Jeg så ikke at du hadde lagt ut bilde, hele tråden kom ikke opp. Men ut i fra bildet ser det ut til å være en hann synes jeg og.. Har den noen gang vist seg i leksdrakt? Men se etter saltkornet, så finner du nok ut:P Uansett en veldig flott fisk=)
Så det trenger ikke nødvendigvis være en hann=)
Edit: Jeg så ikke at du hadde lagt ut bilde, hele tråden kom ikke opp. Men ut i fra bildet ser det ut til å være en hann synes jeg og.. Har den noen gang vist seg i leksdrakt? Men se etter saltkornet, så finner du nok ut:P Uansett en veldig flott fisk=)
Postet 31.05.10 kl 20:23
Endret: 31.05.10 kl 20:26
definitivt en han... haha
jeg tok speiltesten nå skrivet med gjellene som bare det! men jeg har aldri sett han gjøre det før.. litt dumt at de selger det som hun fisk da.. jaja er sannelig ikke lett å se forskjell! ikke rart jeg har hatt knuffing i karet selv om det var 64 liter!
får gi beskjed til dyrebutikken neste gang jeg er innom
noe saltkorn var det ikke spor av
jeg tok speiltesten nå skrivet med gjellene som bare det! men jeg har aldri sett han gjøre det før.. litt dumt at de selger det som hun fisk da.. jaja er sannelig ikke lett å se forskjell! ikke rart jeg har hatt knuffing i karet selv om det var 64 liter!
får gi beskjed til dyrebutikken neste gang jeg er innom
noe saltkorn var det ikke spor av
Postet 31.05.10 kl 22:29