Reker å fisk

Er litt usikker på hvor jeg skal poste denne her ( sorry admin hvis det er feil) men jeg vet ikke helt hva som skjer i karet mitt.. jeg fikk med noen kirsebærreker ( kjøpte det brukt), jeg har nå en kampfisk og to kakadueciklider oppi. ( de eneste som er store nok til å være mistenksomme) og neon / kardinal tetra. jeg har ikke sett så mye til disse rekene mine, spesielt etter at jeg satte ut kakadueciklidene. noen som vet om noen av de nevnte fiskene plager/ spiser reker? rekene var ganske store, ca halvparten av fiskens størrelse. så noen ide om hva som har skjedd?
Alle fiskene du har kan potensiellt plage, drepe, spise, nappe osv i rekene dine.


Jeg hadde kardinal og neontetra med dvergreker en periode, det gikk ikke. De nappet i voksne reker, som var over halvparten av deres egen størrelse. Rekene gjemte seg hele tiden, trivdes ikke i det hele tatt. Nå når fisken er omplassert har rekene helt skiftet adferd, nå svømmer de rundt i hele karet, spiser på bunntabletter sammen med ancistrusene og kuhlii ålene, osv.. Altså ikke noe redde i det hele tatt.
Anders Damm
jeg fikk med noen kirsebærreker ( kjøpte det brukt)


HAHA, fantastisk sagt
det var rart, jeg har både neon, kardinal og rødmunntetra sammen med dvergreker av forskjellig art og de fiskene bryr seg ikke om rekene i det hele tatt. så lenge jeg har sett på da.

rekene yngler t.o.m kan det ha noe med størrelsen på akvariet kanskje? (350l)
Sindre hva mener du ? xD jeg kjøpte akvarie brukt istedenfor å kjøpe et nyt tå dyrt et i butikken. han gamle eieren hadde hatt noen kirsebærreker oppi der og de fikk jeg med.

Jeg har nå tatt saken i egne hender, leitet litt etter rekene for å se om de i det heletatt var der eller om de var spist. men når jeg løftet på en rot aulte de ut! hele 13 stykker som jeg har klart å fange. tror egentlig det er flere også.. nå syns jeg så syns på disse at jeg tar med en god moseklump, skifter bunn substrat til sand og fikser om på det ene akvariet mitt i denne stund slik at rekene får et nytt sted å bo, sammen med en eplesnegle og en liten kampfisk som er veldig fredelig av seg. her skal de få yngle og bo i fred slik at de ikke behøver å stue seg sammen alle 13 i en sprekk under en trerot.
eg har kirsebær rekene i lag med 5 neon tetra, 5guppy og 2 otto..det er ingen problem..selv i et 25 liter kar..dei ynger som bare det.og dei små vokser opp og(dei blir ikke spist)
reken yngel og neon kan fint stå rett på siden av hverdandre..
er ganske merkeligt dette..hos noen går det ikke men sjå andre går det heilt fint..
Anders Damm
Sindre hva mener du?


Tykte berre det var arti/godt sagt.
Tilfeldig bekjentskap
© holotype, MNRJ 40186
Reklame for plussmedlemskap