Malaysiske sandsnegler

Det startet med ti stk, og nå er hele grusen dekt med dem. De bor og formerer seg i 65 literen, og begynner å klatre oppover rutene og oppholder seg mye over grusen. Er det et tegn på at de er for mange?
det kan være det, eller at det er på tide med ett vannbytte..
Vannet bytter jeg 1 gang i uka, så det er mest sannsynlig for høyt antall?
mine klatrer opp når det begynner å bli dårlig med oksygen i vannet.
Med mindre at alle hænger oppe i vannkanten på glasset, så er de nok bare ute og "Cruise" Det gør mine tit, og mine vannverdier er fine. Mange er at se ovenpå sandet også, men det er nok nærmere fordi jeg fodre ret godt, så de ikke behøver at søge føde nede i sandet. Måske du fodre en smule mye? Jeg fodre mye da jeg har mange forskjellige sneglearter i karrene mine, så det er ikke kun fiskene der skal have mat Ikke vær så bange hvis det kun er nogle få der kravler på glasset af gangen, men sidder der mange, så er det nok en ide med nogle vannprøver. Men med fare for at gentage mig selv; hvorfor arbejde for føden, når man kan få det på toppen? Held og lykke
Det er faktisk ganske mange over grusen og glasset. Jeg får vel gå til innkjøp av noen vanntester, eller få dyrebutikken til å gjøre det Kryss fingrene for meg!
vil krydse fingre for dig ja. I øjeblikket har jeg måske 100 ovenpå sandet og måske 5 på glasset. Vil gerne høre nærmere om dine prøver ok? Mange steder kan du desuden tage en vannprøve med i butikken og så vil de gjøre prøverne der gratis.
Tilfeldig bekjentskap
© Janne Ekström
Reklame for plussmedlemskap