- Hjem
- Forum
- Fór og fóring
- Frosne mygglarver
Frosne mygglarver
Inaktiv bruker
glemte å legge en pakke frosne mygglaver i fryseren igjen etter bruk.
er dette bare å kaste nå eller kan jeg fryse de på nytt og bruke det videre?
er dette bare å kaste nå eller kan jeg fryse de på nytt og bruke det videre?
Postet 04.06.10 kl 07:29
Postet 04.06.10 kl 08:31
Postet 04.06.10 kl 14:16
Postet 04.06.10 kl 14:24
Det var da noen utrolig dyre myggiser du hadde kjøpt deg, B. Andresen (her koster de 30 kroner plata).
Men å forgifte fisken er jo ikke spesielt billig det heller.
Hvis jeg var deg, ville jeg prøvd å finne en måte å hindre at mygglarvene tinte på hjemveien. F.eks. å ta med deg en kjølebag med ferdig frosne kjøleelementer når du skal ut og handle. Det finnes visstnok også matbokser med innebygget kjøleelement, disse er kanskje perfekte til ditt behov? Pakk det hele inn i avispapir eller annen isolasjon, så er du garantert at mygglarvene ikke tiner på en time.
Men å forgifte fisken er jo ikke spesielt billig det heller.
Hvis jeg var deg, ville jeg prøvd å finne en måte å hindre at mygglarvene tinte på hjemveien. F.eks. å ta med deg en kjølebag med ferdig frosne kjøleelementer når du skal ut og handle. Det finnes visstnok også matbokser med innebygget kjøleelement, disse er kanskje perfekte til ditt behov? Pakk det hele inn i avispapir eller annen isolasjon, så er du garantert at mygglarvene ikke tiner på en time.
Postet 04.06.10 kl 14:33
Postet 04.06.10 kl 14:44
Ja butikke pakker dem så godt inn for meg som det er mulig og få med i sekken på stolen min siden jeg ikke får med meg så masse av gangen på fanget siden det rammler som regel ned derefra.
Så pakker det meste i sekken som jeg henger på stolen min f.eks: fiskene som skal enten til eller fra butikken og andre ting som boks (tørr) pakket mat og annet jeg får plass til. Jeg har for øyeblikket gått over til tørkede røde mygglarver.
Så pakker det meste i sekken som jeg henger på stolen min f.eks: fiskene som skal enten til eller fra butikken og andre ting som boks (tørr) pakket mat og annet jeg får plass til. Jeg har for øyeblikket gått over til tørkede røde mygglarver.
Postet 04.06.10 kl 14:55
Inaktiv bruker
koster 30 maks 40 rundt i stavanger område i butikk :P kanskje finne deg en ny butikk med snillere priser? 100kr plata hørtes helt horribelt ut
Postet 04.06.10 kl 16:40
Postet 05.10.15 kl 12:27
ullsokkEr frosne mygglarver noe alle zoo butikker har I sortementet?
Alle zoobutikker jeg har vært innom og som har akvarier og akvariefisk, har også hatt frossentfôr til fisk. Siden røde mygglarver er det mest brukte og mest populære, har de fleste det.
Får legge til at dette er i området Oslo og Akershus. Vet ikke hvordan zoobutikker i utkantstrøk er.
Postet 05.10.15 kl 13:29