Nye lysstoffrør til juwel

Jeg skal kjøpe meg nye lysstoffrør til mitt Juwelakvarium og sliter med å velge hvilken type...det er jo SÅ mange å velge mellom.

Jeg har Malawikar uten planter...om det skulle være en interessant opplysning.

De jeg ser jeg har å velge mellom er:
- Arcadia T5 Plant Pro (kanskje ikke så interessant siden jeg ikke har planter)
- Arcadia T5 Marine Blue
- Arcadia T5 Marine White
- T5 - Life - Glo
- T5 - Marine - Glo
- T5 - Power - Glo

Jeg regner i hvert fall med at det er disse jeg kan bestille til dette armaturet? Eller?!?

Kjøpte brukt sist...(armaturet har gått dukken), men det var skikkelig bomkjøp. Selgeren solgte meg et armatur som ikke passet til akvariet mitt, så vil være helt sikker på at jeg kjøper riktig nå.
Armaturet passer, men ikke lysrørene. Juwel har egen standard på rørene sine og skal du ha highligte armatur så må du velge Juwel sine.

her kan du se
Aha..I see! Takk for oppklaring av den feilen!

Og da kommer neste store spørsmål. Hvilket lysstoffrør bør jeg da velge?
- Juwel High-Lite Blue
- Juwel High-Lite Colour
- Juwel High-Lite Day
- Juwel High-Lite Marine
- Juwel High-Lite Nature
Jeg tror det kunne blitt pent med et day bakerst og colour fremme i malawi uten planter. Du vil da få et ganske kjølig lys. Eventuelt to Day-rør. Dersom du ser på aquamanias nettside på disse rørene vil du se fargetemeperatur målt Kelvin. (Day er 9000K, rimelig kjølig lys) Rundt 6500K er nøytralt (verken varmt eller kaldt). Siden du ikke har planter trenger du kun å ta hensyn til estetiske behov, og kaldt lys=Malawi.
Takk for tips..
Da tror jeg at jeg er klar for å bestille
Tom K
Armaturet passer, men ikke lysrørene. Juwel har egen standard på rørene sine og skal du ha highligte armatur så må du velge Juwel sine. her kan du [URLBLOCK1]


Nuvel, Arcadia har også lysrør som passer til Juwels armaturer - så fullt så ille er det vel ikke?

DA lærte jeg noe nytt i dag også joakim. Men disse fra arcadia må være veldig nye på markedet, for når jeg brukte mitt T5 fra juwel så fantes ikke disse lysrørene på markedet.
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap