Går disse greit sammen tro ??

Lurer på om slørhale og Blå acara går greit sammen. Noen som vet noe om det ?????

mvh Anita
Det ville jeg absolutt ikke anbefale å ha sammen, det passer dårlig. Ciklidene vil sannsynligvis barbere de trege slørhalene for finner, dersom de får den idèen. I verste fall kverker de slørhalene.

Ciklider som blå acara yngler støtt, og når de yngler, blir de territoriale og aggressive mot andre fisk. En klumpete og treg slørhale ville ikke ha en sjanse...
Takk
Takk for svaret.

Har flere Blå acaraer som jeg vill bli kvitt, for som du sa så yngler di noe veldig.

Så det var ei som kune tenke seg noen, som lurte på om di gikk sammen med slørhaler, så da er det greit med akvaforum, får svar på det en lurer på.

Men det hjalp ikke meg med å kvitte meg med noe Acaraer ;o(

Mvh Anita

;o)
Gå til din lokale zoobutikk/akvariebutikk, og spør om de vil ta i mot egenoppdrettede Blå acara, f.eks. om du får i bytte noen nye akvarieplanter eller noe fiskefôr fra dem. Det hender at zoobutikker gjør det, ettersom norsk-oppdrettede fisk fra lokalmiljøet oftere er sunnere, friskere og finere enn masseproduserte fisk fra Asia eller grossister andre steder.

Når det gjelder ciklider av den typen som man bare glad for å bli kvitt, så det er vel kanskje ikke så farlig hva eller hvor mye du får i innbytte for dem
Tilfeldig bekjentskap
© Lars Jamne
Reklame for plussmedlemskap