Cory eller l-maller

Har et ferdig innkjørt 85 liters kar hvor det i dag går kun 3 små ancistrus. Jeg tenker at jeg enten vil satse for fullt på corydoras eller en l-malle.

Har lyst på oppdrett også etterhvert.
karet er godt beplantet med javabregner montert på røtter. Vil evt ha et rent artskar med l-mallen eller coryen.

Men veldig usikker på hva jeg skal gå for...
Spørsmålet var...?

Når det gjelder hvilken av de to mallegruppene du bør velge, er opp til deg. Hvilken type ligger ditt hjerte nærmest, må du spørre deg selv om.
Men om jeg var i dine sko, ville jeg (selvsagt) gått for Corydoras! Hehe

Hva slags filterløsning har du til dette akvariet pr i dag? L-maller forurenser mye, de skiter masse. Dermed er det viktig å ha et stort nok filter til å ta seg av alt avfallet de produserer. Utvendig filter er nok best å satse på da, hvis du ikke har det fra før..?

Corydoras er sjarmtroll alle som en!
det er jo rimligst med c-maller og jeg har på en måte sansen for de, men er spennende med l-mallene.

hvor mange cory sterbai kan man evt ha i 85 liter da mona? og har du stimfisk sammen med coryene dine?
10-12 stk er vel et greit utgangspunkt å skape seg en leksgruppe av Skulle passe fint med det antallet, kanskje noen til, i en 85 liter.

Jeg har ikke stimfisker i øvre vannlag hos Corydorasene mine. Det er kun i to selskaps-kar jeg har det, men resten av akvariene er det kun Corydoras i hvert akvarie.

Dersom du er ute etter en stimfisk å ha i øvre vannlag, så husk at dette fort kan få Coryene bort fra tanker om formering Det skal ikke så mye til før de føler at de ikke vil leke, så et rent arts-kar er best for å øke sjansene dine.

Vil du absolutt ha en stimfisk der, så anbefaler jeg en stim ildtetra! Knalloransje, lekker liten sak som er helt fredelig og ikke plager noen.
ok. da blir det cory i både 128 literen og 85 literen.
Det er din fortjeneste Mona!!

Du har gjort meg bra nysgjerrig på denne lille krabaten. Skal da ha sterbai i 128 litern og metae i 85 literen. Blir spennende!
Nei så gøy Jeg har sterbaier i discus karet mitt sammen med noen klovne pleco, kampfisk og neon tetra. Å jeg tok de på fersken i dag da de lekte de kommer nok ikke til å klare å få frem unger oppi der men de leker hihi.. Det er gøy.. Tenkte jeg skulle gjøre klar ett akvarie til egg å yngel for å se om jeg får fram noen ettervert
Tilfeldig bekjentskap
© Rita Aspevik
Reklame for plussmedlemskap