Tysk muntlig eksamen

første gang på mange år skulle skolen vår komme opp i tysk, der ble selvfølgelig jeg og 6 andre trukket ut
Fikk temaet : tyskland
noe som burde være ganske enkelt å skrive om, men jeg sliter sånn med oversettinga. kan ikke bruke google translater for den gjør så alt høres helt feil ut, kan jo heller ikke oversette ett og ett ord for da blir det feil rekkefølge, feil tid og feil bøying. haha, enkelt og greit så sliter jeg
Noen tips?
Skriv om Oktoberfestivalen i Tyskland som går av stabelen hvert år Der går det med vanvittige mengder øl. Se bare folkemengden i dette festival-teltet. Tyskerne er jo veldig glade i både øl og fet mat, og drikker ølet av digre krus jeg ikke ville greid å holde engang.

Hvorfor ikke bruke ølfestivalen som tema?

Her er et utdrag bilder da jeg søkte i google på "oktoberfestival". Sjekk de brettene med digre øl-seidler som serveringsdamene bærer....! Jeg fatter ikke at de klarer!

Huffda Mona,
det innelgget da var ikke bra. Ikke alle tysker er så glad i øl og "das Oktoberfest" er i München som ligger i Bayern. "Die Bayern" ment som folkemengde som bor rundt München har "nasjonaldrakter" og "tradisjonelle skinnbukser" på seg, men det er jo en minoritet blant det tyske folket. Likevel tror man i andere strøk at tyskerne har ALLE disse idiotiske skinnbukser i skapet. Dette er feil!
"Die Bayern" som ment som fotballklubb fra München er ikke godt likt av alle tyskere. Når man besøker eksempelhvis Berlin (gamle heimatbyen min), er det lurt å være forsiktig med sitt kunnskap om laget fra "Bayern München".
Hvis man vi snakke skikkelig stygg nå finnes det folk i Tyskland som nekter Bayern som tysk region men dette går selvfølgelig for langt nå.

Oktoberfestivalen er altså den allerverste varianten for å skrive om Oktoberfesten som eksamensprøve. Ville aldri foreslått dette også ikke med en
Helt seriøs ville eg velge "Nedgang av det sosialistiske systemet, fall av berlinmuren og utviklingen av Tyskland etterpå" som tema. Dette er interessantog en skikkelig utfordring. Skjønner egentlig ikke kva du sliter med, bamsemoms. A skrive på tysk er jo iallfall mykkje lettere som dette slitet her Men kanskje går argumentasjonen far en feil synspunkt nå

Lykke til!
Tilfeldig bekjentskap
© Haakon Haagensen
Reklame for plussmedlemskap