Pris på reker?

Jeg lurer på å selge noen av red bee, black bee g snow white bee rekene mine da det har blitt temmelig mange yngel på de etterhvert, men hvordan vet jeg hvilken pris jeg skal ta på de???

Å om jeg annonserer de for salg, må de da hentes, eller kan de sendes i posten nå? å evt viss de kan sendes i posten, hva skal være med i posen, eller hvordan gjør jeg det så de klarer reisen sin bra?
Hvis rekene er av god kvalitet kan du lett ta mellom 50-100kr pr stk.

Det er ikke noe problem å sende dem nå om dagen - f.eks i en flaske med litt javamose, i en fiskepose med litt mose, mange måter - legg posen i en melkekartong med f.eks avispapir rundt.
Hei.
Pris vet jeg lite om. men jeg har sendt en del reker de siste årene. Så lenge det er sommertid, er sending ganske trygt. For min del har jeg brukt halvlitersflasker, ca en tredel fylt med vann, og resten luft. En bit blåsvamp så rekene har noe å holde seg fast i er heller ikke å forakte.
Ok, men jeg vet ikke hvilken kvalitet de er, hvordan vet jeg det? jeg kjøpte en pppdrettsgruppe hos akvariereker, av red, black og snow white, å nå har de fått rundt 100 yngel, å flere venter i disse ukene, noen er stripete andre har knapt nok rød eller svart farge på seg, bare en liten flekk oppå ryggen o.l, å resten er hvitt.

de er friske går for seg selv, å jeg har aldri mistet noen, eller de hara ldri feilet noe, hos meg.
Blåsvamp har jeg ikke :/ kan jeg bruke mose da? det har ejg massevis av..
Du kan jo sjekke på rubrikken her kva folk tek for sine. Og med red/black bee kjem det jo mykje ann på kva klasse dei er. Om du ser på akvariereker.no ser du jo kva dei tek for ulike klassar. Om du legg deg endel under dette blir nok folk frista til å kjøpe privat.

Når det gjeld sending har eg sett mange rare måtar å gjere det på. Har fått i melkekartong, halvlitersflaske og plastikpose inni eit sånnt postrør eller melkekartong. Det viktigaste er at det er tett, og at du legg ved litt mose, catappablad eller blåsvamp i vatnet slek at rekene har noko å holde seg fast i.

Om du har planar om å selge mange, kan du jo gå til innkjøp av "breathing bag" poser.



Desse slepp inn oksygen og ut co2. På denne måten kan reker klare seg i ein slik pose mykje lenger enn i ein vanleg pose.
Sjekk HER

Men er det biereker og ikke krystallrreker (kystall har ikke noe hvitt, bare stort sett gjennomsiktig og rødt) så kan du nok ta mellom 50-100 pr.
Nå har jeg sjekket, å de svarte er det mest av 3 bånds, å noen få som er rent hvite, med såvidt 2-3 pittesmå flekkre midt over yggen, å de røde er det noen 3 bånds eller så er resten rent hvite, med rødt hode, å 2-3 bitte bittesmå flekker midt oppå ryggen, å en tigertooth.

så kort fortalt da så har jeg mest 3 bånds svarte,noen ikke, lite 3 bånds røde.

rød tigertoohth

å så en hel haug av en blanding av de som det ikke er bånd på, noen ser ut som hinomauru, 1 er dobbel hinomauru, flere er no entry sign, å noen er mosura, men noen igjen er mosura, med en såvidt synlig rød prikk på halen, hva er de da,

jeg har ihvertfall flest røde av rent hvite, med rødt hode, å så å si ikke rødt på, bare små flekker her og der, hvilken klasse er de da???

er det bra eller dårlig, ser de viser til A, B og S SS osv hva er det som er bra og dårlig på den skalaen? går det fra A,B, S, SS, SSS, eller?

akvariereker har jo ikke nevnt B, men den er jo nevnt som egen klasse her på forumet, fins ikke den da?
glemte å si at jeg har noen snow white bee også, å det er rundt 100 stk totalt av yngel...
Røde krystallreker skal ha hvitt i seg, jo. Hvis ikke, ville jeg ikke kalt dem det iallefall. Men en svært lav og dårlig grad/klasse av dem vil vel kanskje se omtrent helrøde ut...?

Jeg har noen slike, men jeg har også mange med mye hvitt i, som går i samme kar. Noen får avkom med mye hvitt, og noen får mere røde.

Dette er en av de finere CRS rekene jeg hadde en stor koloni av før.
[External Image]
ikke planen å selge mange, så de gangene jeg skal selge får jeg forsøke å gjøre det best mulig for de, ville egentlig flytte de over i 720 literen etterhvert, men der er det fisk, å etetr å ha hørt fra en annen som gorde det, å nå kun har 2 stk igjen, så lar jeg den ideen være, å de får bo i 100 literen for seg selv heller. der er det nå rundt 115 reker, så siden flere av de får fremdeles, å venter yngel, så må jeg nok selge noen etterhvert, men jeg leste et sted at de fikk bare yngel vår og sommer, så dersom de slutter etterhvert nå, å venter til våren igjen, så kan jeg jo ha de, for da har de jo plass, men holder de på i dette tempoet er det temmelig umulig, for da minker det på plassen deres...
Tilfeldig bekjentskap
© Ian Fuller
Reklame for plussmedlemskap