Naturstein

hallo
Jeg skal til å bygge stein huler til mine kjære maller å reker. Jeg elsker å bruke ting fra naturen, så i går dro jeg til skogs å fant mange fine steiner pluss en del skifer. Så nå lurer jeg på hvordan jeg skal behandle steinene før jeg plaserer dem i akvariet. Holder det om jag vasker dem i varmt vann eller må jeg koke dem. Noen av steinene blir for store til å kokes, holder det da om jeg legger dem i steik ovnen. (hvor varmt å hvor lenge)....

mvh
joj
Inaktiv bruker
Hei!

Jeg har brukt flere kilo med stein jeg har funnet ute i naturen!

Det eneste jeg gjør før jeg bruker dem, er å skylle dem i varmt vann!

Virker fint for meg! ;D ;D
Helt enig med Erik S, gudene koker sikkert ikke alt mulig der fiskene kommer fra heller, og litt jord er bare bra for plantene. Men vi jobber jo med små vannmengder, så jeg har lest masse om stein før jeg puttet noe oppi. I bøker har noen av steinene med mye mineraler kjemiske formler jeg aldri ville funnet på å forsøke og forstå. Leser du engelsk, har en geolog skrevet litt om saken her :o)
Det holder lenge om du spyler dem rene i dusjen. Om de er svært skitne og fulle av mose og jord, kan du bruke en neglebørste og skrubbe dem med mens du spyler.

Koking er ikke nødvendig, heller ikke steking
Tilfeldig bekjentskap
© Bjarne Sætrang
Reklame for plussmedlemskap