Hva er dette slags

heisann..
lurer litt på hva dette er slags "teppe"?
hva er det nettet?
hva er inni?
hvor får man kjøpt dette.?
kan man lage dette selv?

mange spørsmål...men men håper noen svarer
Hei

Jeg synes det kan se ut som riccia som ikke har vokst ut enda.

Nettingen du ser der, er noe slik. Det er i grunn bare finmasket netting som legges dobbelt. Mellom nettingen legges et tynt lag med mose (flere slags moser kan brukes, ikke bare riccia). Denne vokser ut gjennom nettingen, og danner et grønt teppe på bunnen.

Sletter bildet fra posten din, ettersom dette tydeligvis ikke er et bilde du har tatt selv. Minner om det som står med rød skrift når du skriver en post:
"Husk at du må ha opphavsrett til bildene du laster opp, og/eller tillatelse fra fotograf/modeller"

Skal du vise noe som illustrasjon, er det bedre å linke til bildet, enn å laste det opp selv, slik at det ser ut som ditt eget.
ok...takk for svar...

det viste eg ikke.sorry.skal ikke skje igjen..:/

her er linken
Helt i orden. Var bare en vennlig påminnelse

Fint at du la inn linken, slik at flere kan se hva du egentlig spurte om! Og samtidig se kilden til bildet

Forresten ikke helt enkelt å se nøyaktig hva slags mose det er snakk om, men jeg holder fortsatt en knapp på riccia. Denne flyter, slik at det er mest vanlig å binde den fast til noe dersom du vil ha den på bunn - enten du bruker netting som i dette tilfellet, eller knyter den fast på en rot eller stein ved å surre sytråd tett i tett. Poenget er uansett at mosen snart vokser ut og skjuler det du har brukt for å feste den.
er det noen vanlige butikker som selger noe nett som man kan bruke i akvarie?
så det går an å bruke javamose til dette?
Hårnett går bra, påstås det :o)
Jeg har riccia på bunnen, ser annerledes ut enn fra bildet.

Jeg bruker slike nett som grønnsaker og frukt kommer i. (eks løk i strømpe) Fester det så til lavasteiner, så det ikke flyter.

fint bilde. sånn vil eg og ha

er det noen som selger sånn riccia.?
Jeg selger, se annonse, planter
Tilfeldig bekjentskap
© Finn-Robin Andresen
Reklame for plussmedlemskap