Trær

Vet noen hvor du kan kjøpe bansaitrær i stavanger-området til å ha i akvariet.[External Image]
Det der er en rot med javamose.
ja men det re et "dødt" bansai tre som javamosen vokser på
hvor får du kjøpt det da
Vet de selger de på de fleste Tropehagen-zoo butikker. Og på akvariereker.no
For Ola Nordmann er det nok enklest, best og vanligst å finne en rot som ser ut som stammen på et tre. Titt rundt i forskjellige dyrebutikker og grav rundt i haugene med røtter til du finner noe som passer.
Men hvis jeg finner en rot som er bra inne i skogen, vil jeg da kunne bruke den i akvariet? Vil ikke det endre ph-verdiene.
Og går det med en råtten rot som jeg finner f.eks i en innsjø
ikea har billige bonsai trær...
tror jeg går for stine sofies sin idé
Bare en liten korrigering.

treet på bildet er ikke et dødt bonsaitre. Det er lagd av flere mindre trebiter som er festet sammen til riktig utseendet.

Du kan se og lese om hele prosessen her
Hvilke trebiter kan du bruke til sånn som det
Vanlig mangroverøtter eller redmoor, for eksempel. Enten er du heldig og finner noe som ser bra ut i utgangspunktet, eller så kan du prøve å finne flere mindre røtter som sammen kan bli et slikt tre slik som eieren av akvariet du viser til har gjort
hvordan fester du dem sammen, I artikkelen stod det ingenting om akkurat det.
Jeg har festet sugekopper i røtter ved hjelp av syrefaste skruer (siden de ikke ruster). Kan tenke meg at det er en grei måte å feste disse røttene til hverandre på.
Jeg har lest at..
Du bør være forsiktig med røtter fra norsk natur. For det første er det slik at de kan overføre organismer (alger, parasitter, snegler osv) som du ikke vil ha i akvariet ditt. For det andre kan de skille ut stoffer som du ikke vil ha i akvariet ditt når disse røttene går i oppløsning. Råtne deler av røtter skal man ikke bruke. De som man finner og er harde, som ligger i myr, kan kanskje brukes. Mener å ha lest at noen bruker det. Da bør man helst unngå nåletrær har jeg lest (gran, furu osv) Men man er i alle fall trygg dersom man kjøper redmoor røtter i dyrebutikk, selv om det koster litt - og ikke blir så artig, kanskje...

og der så jeg side 2, jaja
Ja, jeg kjøpte en red moor.
Tilfeldig bekjentskap
© Erlend D Bertelsen
Reklame for plussmedlemskap