Anna sin akvariedagbok med bilder:-) (side 11)

Ja det kommer nok til nye hanner hos meg. Men de vokser sakte synes jeg.

Lisa-S
Ja det er greit og tenke seg om før man handler inn nye fisk, men man er jo likevel ikke garantert at det blir som man hadde tenkt eller at man trives med valget man har tatt.


Det er sant. Det er en av grunnene til at jeg nøler sånn med å skaffe ny fisk. De artene jeg har går så godt overens og jeg er så redd for å ødelegge harmonien. På den andre side vil jeg jo ha "fulle" kar og prøve nye arter nr jeg har sjansen.

Skjønner deg godt at det blir for mye styr å ta hensyn til enkeltindivider. Jeg kjenner litt på noe av det samme for tida i det jeg har noen yngel i eget kar. Før matet jeg når det passet meg, men nå MÅ jeg huske på å mate yngelen. Så når jeg alt er i gang så mater jeg hele gjengen. Så de får nok mat for tida for å si det mildt. Men kan ikke holde på sånn i lengden..
Hehe, nei det med mating er ikke lett. Jeg mater yngelen tre ganger og alle de andre karene to ganger om dagen. Men så er det og huske på den tredje gangen da.. :p
Heisann Anna!
Så flott tråd du har laget deg!
Har lest igjennom hele nå! Kjempespennende å lese om hva som foregår i karrene dine! også må jeg også få si at jeg synes du tar kjempebra bilder!

Tror jeg må gjøre et nytt forsøk på å blåse liv i vår tråd!

Men kan du fortelle meg hvordan du får lagt inn store bilder, i selve innlegget? Har prøv flere ganger, men det kommer bare opp et rødt kryss..
Takk for det Beate

Da jeg gikk til jobb i morges datt det ned i meg: Lakrisgurami! Jeg hadde 3-4 stykker for en god stund siden, men har nå mistet alle. Jeg har lyst å ha mange Lakrisgurami i 100 literen. Jeg fant dem veldig facinerende. Har også tenkt på en stim med Pygmecorydoras. Disse har jeg også hatt og har fortsatt en enslig igjen. Jeg vil tro at årsaken til at begge artene døde hos meg er at de ikke sto i fokus. De ble flyttet litt rundt ettersom hvordan det passet med de andre artene og de hadde nok ikke helt riktig selskap. I 100 literen er det stille vann med det filteret som går der nå, noe som vel passer ypperlig for lakrisgurami. Hvis jeg planter det enda mer igjen, legger mere eikeblader på bunnen, holder PH på rundt 6. Da tror jeg at jeg kan kjøpe lakris og pygmecory med god samvittighet. Små fisk som ikke vil forstyrre harmonien. Må tenke litt mer på dette og dobbeltsjekke med basen.
dæ for en ancistrus suppe.
Hvor mange yngel er det tilsammen?

Espen
Black_Flys
dæ for en ancistrus suppe. Hvor mange yngel er det tilsammen? Espen


Hakke peiling. Lyst å gjette? Jeg tipper 100 ++ Filteret er ikke særlig hæppy for tida..
Tipper 123 stk.
Bare å sette inn ett ekstra filter med kanskje litt strøm. Ancistruser elsker jo det.
Hannen min lå på egg, men så var de borte.
Skal prøve å trigge med litt snøvann, røde mygglarver og agurk.
Black_Flys
Tipper 123 stk. ;)


Nå fikk jeg lyst å telle dem for å finne ut, hehe.

Ekstra-filter er øverst på handlelista

De kommer nok igang hos deg før du vet ordet av det. Og når de først er i gang, ja da stopper de aldri!

Det eneste jeg kan si som trigget mine første gangen de la egg var mørke. Reiste bort ei helg og lot lyset være av, kom hjem til egg på søndagskvelden den gangen. Og siden da har de holdt på mer eller mindre i ett.
Anna U.
Takk for det Beate:-) Da jeg gikk til jobb i morges datt det ned i meg: Lakrisgurami! Jeg hadde 3-4 stykker for en god stund siden, men har nå mistet alle. Jeg har lyst å ha mange Lakrisgurami i 100 literen. Jeg fant dem veldig facinerende. Har også tenkt på en stim med Pygmecorydoras. Disse har jeg også hatt og har fortsatt en enslig igjen. Jeg vil tro at årsaken til at begge artene døde hos meg er at de ikke sto i fokus. De ble flyttet litt rundt ettersom hvordan det passet med de andre artene og de hadde nok ikke helt riktig selskap. I 100 literen er det stille vann med det filteret som går der nå, noe som vel passer ypperlig for lakrisgurami. Hvis jeg planter det enda mer igjen, legger mere eikeblader på bunnen, holder PH på rundt 6. Da tror jeg at jeg kan kjøpe lakris og pygmecory med god samvittighet. Små fisk som ikke vil forstyrre harmonien. Må tenke litt mer på dette og dobbeltsjekke med basen.


Bra plan! Drømmer om begge disse artene selv... ;D
Ja ikke sant Tror jeg skal sjekke litt i butikkene i løpet av helga.

Jeg har også tenkt på mitt neste oppsett i dag:

Mellom 60 og 100 liter med surt, brunt vann, masse eikeløv og annet grums på bunnen. Lite planter og en del huler. Dunkel belysning/ masse flyteplanter. En apistogramma-art som hovedfisk, kanskje eneste fisk. Kanskje A. hongsloi? Eller en annen ikke helt vanlig apistogramma. Kanskje noen L-maller sammen med dem.

Har tenkt på om det kan gå med apisto i 100 literen, men har slått det fra meg fordi jeg tror harmonien blant de innbyggerne som allerede er der kan bli forstyrret og reke-kolonien kraftig redusert. Så det forblir en drøm en god stund til tenker jeg.
Har pyntet litt på 100 literen i dag:

Her er det slik det var etter omgjøringen sist. Dette bildet ligger ute litt lengre bak i tråden.
[External Image]

Dette bildet er tatt nå nylig:
[External Image]

Jeg har plass til mange nye planter! Tidligere har det vært sånn at jeg egentlig ikke har hatt plass men presset inn de nye artene jeg hadde lyst på. Nå har jeg plutselig tynnet så mye ut at jeg kan sette ned flere nye planter. Kunne ønske det var vår nå og jeg kunne kjøpe sørfra med det samme!
Her er javamosen min som plutselig har begynt å vokse bra.
[External Image]

Og her er Windeløven som også vokser bra.
[External Image]
Det var noen virkelig flotte maller det der!!

Må ikke legge ut flere bilder av de der for da er jeg redd for at jeg får dilla på både C og L maller...
Neida, bare legg ut flere bilder du
De mallene ligner veldig på de jeg har. Er det L-201? Flotte fisker!
Er L-201 ja. Synes også de er nydelige. Opprettholder L-malle interessen i høyeste grad med disse. Håper på å få lek på dem snart. Byttet litt vann til dem i dag, enda jeg gjorde det på fredagen også. Så får vi vente å se hva som skjer. Gode og runde er de hvertfall.

Legger ved noen flere bilder av dem, enten dere vil eller ikke

[External Image]
[External Image]
[External Image]
Nei, huff nå kjenner jeg at det kryper seg inn en dille her ja...

Har du vurdert å sende inn det siste bildet der til fiskebasen
Tobias O
Nei, huff nå kjenner jeg at det kryper seg inn en dille her ja... ;-) Har du vurdert å sende inn det siste bildet der til fiskebasen ;-)


Ja, disse er like lett å falle for som Corydoras!

Har vurdert det, men den lille gule "tingen" der var litt i veien....
Ja skjønner godt at de er lette å falle for ja

Du har ikke tilfeldigvis et redigeringsprogram da? Slik at du bare kan viske den bort
Jeg syns iallefall at det var et bilde som alle har godt av å sette øynene litt på, enten det er en liten gul greie der eller ikke
Tobias O
Du har ikke tilfeldigvis et redigeringsprogram da? Slik at du bare kan viske den bort :) Jeg syns iallefall at det var et bilde som alle har godt av å sette øynene litt på, enten det er en liten gul greie der eller ikke ;-)


Bruker Irfanview etter å lest en artikkel her inne om bilderedigering. Jeg er ikke noe dreven på det området i det hele tatt. Beskjærer og endrer størrelse hvis jeg skal sende de til basen er vel hovedsaklig det programmet blir brukt til. Har bare to bilder i basen så kan ikke akkurat si at programmet blir flittig brukt! Men takk for tilbakemeldingen
Tilfeldig bekjentskap
© Andreas Bjørvik
Reklame for plussmedlemskap