Hvor lenge overlever fisk i posen..? (side 2)

Plussmedlem
Jani Ferrari
masse sjekke linker du la med... :) har blitt litt mer lysten på og handle en del akvarier og fisk nå ja... :)


På kjøreturen nordover så passerer dere Halmstad.
Åleds er da rett ved. Merk dere åpningstidene.

Jeg har aldri vært der, men vi på AF forventer en rapport fra dere hvis dere tar turen
Kjøpte fisker i København i fjor. La posene liggende i en isopor kasse i bilen (dog ikke i direkte sollys). Var innom litt familie på kaffe også, så fiskene må nok ha ligget der i ca 12 timer. Dette gikk faktisk kjempebra og ingen av fiskene virket særlig medtatt ved hjemkomst. Brukte ganske lang tid på tilvenning, da.
Inaktiv bruker
lol kjøpte meg to slike bøtter med lokk nå selv om jeg ikke har noe spess jeg skal bruke dem til enda, men siden jeg med gjevn mellomrom skal ha nye fisk, oppbevare fisk transportere fisk og slikt så var det jo lurt å ha et par slike i bakhånd. takk for det tipset supert
Loomis
[QUOTE=Jani Ferrari]masse sjekke linker du la med... :) har blitt litt mer lysten på og handle en del akvarier og fisk nå ja... :)


På kjøreturen nordover så passerer dere Halmstad.
Åleds er da rett ved. Merk dere åpningstidene.

Jeg har aldri vært der, men vi på AF forventer en rapport fra dere hvis dere tar turen

en ting er bombesikkert. og det er at vi skal få tid til og gå innom denne butikken og kikke. du har i alle fall gjort hjemmeleksa di Loomis.og du/AF skal garantert få en raport fra denne plassen. så at åpningstidene var litt sene og korte.men jeg er på ferie,så har god tid. så denne kjekke butikken er lagt inn i reiseplanen. takk.
kjøper med meg en bøtte eller 2 med låkk i fra clas. men hvor har di billige pumper som går på batteri og sånnen luftestein...?
Det finnes jo breathingbags så fiskene puster gjennom posen. Kan kjøpes på nett, og da trenger du ikkje så mye vann. Bare holde posene mørkt og lunt, ikkje i stekende sol og klamme bil.
Hei tommy, er veldig fornøyd for fiskene du solgte til meg. Alle har det bra.
Plussmedlem
Jani Ferrari
kjøper med meg en bøtte eller 2 med låkk i fra clas. men hvor har di billige pumper som går på batteri og sånnen luftestein...?

Billige luftpumper som kan kobles til bilens 12V-uttak finnes hos Biltema og Clas Ohlson.
Loomis
[QUOTE=Jani Ferrari]kjøper med meg en bøtte eller 2 med låkk i fra clas. men hvor har di billige pumper som går på batteri og sånnen luftestein...?

Billige luftpumper som kan kobles til bilens 12V-uttak finnes hos Biltema og Clas Ohlson.

takker..
Loomis
[QUOTE=Jani Ferrari]kjøper med meg en bøtte eller 2 med låkk i fra clas. men hvor har di billige pumper som går på batteri og sånnen luftestein...?

Billige luftpumper som kan kobles til bilens 12V-uttak finnes hos Biltema og Clas Ohlson.

eg finne ingen billige luftpumper på verken clas eller biltema. hverken på batteri eller 12v uttak.. nogen som kan hjelpa meg med eventuelt linka til slike pumper...?
Plussmedlem
Jani Ferrari
nogen som kan hjelpa meg med eventuelt linka til slike pumper...?


Biltema. Kan vel koble på en slangestuss på denne.

Clas Ohlson

Veit ikke hvor godt egnet de er. Om det er mulig å regulere luftmengden osv.

Du kan også kjøpe noe slikt. Da kan du bruke en vanlig akvarieluftpumpe.
Den kan du jo også bruke til andre ting.

Ser at butikkene kaller det sigarettenneruttak... Det er vel ikke riktig benevnelse lenger... 12 V-uttak er mere korrekt i disse dager .
takker for linkene. går nåkk for ei biltemapumpa. finne altid nogen slanga og hiva på. og luftestein har eg funnet. ikke lenge igjen te ferien nå... glede meg..
hadde med oss 6 poser med fisk og en pose med reker. pakket oppi en isoporeske. der ble fisken liggende fra onsdags morning til fredags kveld. dette gikk utrolig bra,ingen av fiskene så ut til og lide av transporten. fikk også med oss litt javamose.men har lyst på mye mer,eller og få di vi har til og vokse mye mer. utrolig fint oppi karene.
Plussmedlem
Jani Ferrari
hadde med oss 6 poser med fisk

Guppy?
Loomis
[QUOTE=Jani Ferrari]hadde med oss 6 poser med fisk

Guppy?

blei 2 poser med Endlersguppy. en til meg og en til fruen.
1 pose med kerritetra
1 pose med blå tetra
1 pose med rødfinetetra
1 pose med kirsebærreker
1 pose med indianerplaty
Du har fått deg nye fisker nå ser jeg.
Liker tetrar godt selv, har en hel masse av dem.

Hvor mange av hver er det du kjøpte deg da?
Lurer på det siden det er en pose til hver av rasene? selv tetrane er i hver sin.

Lurer bare siden der jeg stortsett handler så blandes alt i en pose helt til den er full.

Og dem sier altid at jeg har 8 timer på meg til og få dem hjem.

Siste innkjøpet var av sebrafisk 10stk og 5 rødfinnebotia.
det ble 14 Endlers i hver pose. (kjøpte bare 10)
5 hver av tetraene
4 indianerplaty
og 7 reker
han på åleds akvarium pakket alltid hver rase hver for seg.
og han sa at han pakket di så godt at han kunne sende dem til amerika uten problem.og så lenge di stod i isoporboxen,ble det ikke store svingninger i tempraturen.
Plussmedlem
B. Andresen
Lurer bare siden der jeg stortsett handler så blandes alt i en pose helt til den er full.


Dette høres ut som en merkelig rutine.
Jeg har aldri opplevd dette. Hadde forøvrig ikke godtatt det heller
Jeg er også vant med at alt hives oppi samme pose, de tar bare litt vann fra hvert akvarie de tar fisk fra, så hiver de dem alle i samme pose.. nesten uansett hvor mange d er virker d som..

Men han på åleds sa han pakket ikke forskjellige raser i samme pose, å han brukte en ny håv for hvert akvarie han var oppi. Synes det er en bra rutine å gjøre det sånn.. Han vet nok hva han driver med

Siden det var såpass mange guppyer så forstår jeg at det ble to poser der.
Rekene er og nok tryggest og ha i egen pose.
Men på zoobutikken der jeg handler hadde alle tetra`ne gått i en liten 3liters pose. det meste vi har hatt med oss hjem i en pose er 30 fisker men er da snakk om små fisker. F.eks. kardinaltetra.

Til loomis
Har ikke noe i mot at dem gjør det sånn da. Det blir da også lettere for meg når det er minst mulig med poser.


Det er godt at det skjer andre plasser også på den måten.
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap