Svarte felt/merker på fishen!!

Har fått svarte Felt/merker på noen av malawi'ene mine! noen som vet hva det kan være?
håpløst å ta bilder av de!
Sannsynligvis black-chin. Er det litt dårlig vannkvalitet? Nitrat i vannet?
Jeg har lest lignende poster her på forumet før. Svarene som da ofte har kommet, er at de svarte flekkene kan komme av for høy andel spirulina i kosten.

Så spørsmålet blir vel da: hva fôrer du dine fisker med?
Ja, det kommer jo an på hvor de svarte flekkene sitter. Er det rundt munnen, kan det skyldes nitrat i vannet. Malawi er jo ganske følsomme for det.

Edit: Da er det bare å bytte vann så forsvinner de.
Maten skal det ikke være no feil med.. kjøpte det på aquamanias å ba om å få det beste til malawi.
vannet er bra å! men kan jo prøve å ta et vannskift igjen.
Er bare 2 av de som har det.. fikk tatt et bilde av den med mest på.. ikke no bra bilde men...
Ja, dette var iallefall ikke black chin...
..og ikke er det spiruina i maten?.. En mulighet er at det er lesjoner, blåmerker... Har sett det på fisk som har fått kraftige slag... Men spørsmålet er nok fortsatt helt åpent...
Åssen vet man at det er spirulina i maten? Står det på boksen det da eller?? Kjøper mat i poser etter hvor mye jeg skal ha.. så er litt vanskelig å si!!
spirulina er alger?!? riktig?

En venn av meg bruker helt lik blanding me samme mat.. han har ikke hatt no problemer!.. er ganske dyr mat, ikkno sånn billig drit!!

Tviler på at det er blåmerker.. ingen av de som har det blir jaget som jeg har sett!
Ja, det er en alge som tilsettes for å fremme fargene i fisken... Er det blått? Husker ikke helt?.. I typen plantefor.. Sera flora har 10%... Tetra Pro Vegetable, noe mindre tror jeg.. Har brukt disse endel, men har ikke fått noen flekker... Ikke at det sier så mye.. Du sier to fisker har fått det. Samtidig? Ble flekken gradvis større? Gradvis mørkere? eller? Noe annet? Hvor fort har det gått?
Trondtrond
Maten skal det ikke være no feil med.. kjøpte det på aquamanias å ba om å få det beste til malawi.

I Malawi har du både kjøtt- og planteetere. Du må dermed ha tilpasset mat til de fiskene du har. Spørsmålet er da hvilken type fisk har du, og hvilken mat bruker du?
Tilfeldig bekjentskap
© Mona Opland
Reklame for plussmedlemskap