Hva slags corydoras (igjen!)

Som glad nybegynner kjøpte jeg 6 av disse fiskene som Leopardpansermaller. Jeg synes det er flotte fisker, dog mer sky enn kobberpansermallene de går sammen med. Etter å ha erhvervet noe mer visdom, blant annet på dette nettstedet, er jeg i tvil om hvilke fisk jeg egentlig har fått. Det er sikkert elementært, men jeg spør alikevel om råd.
Takk for raskt svar. Det er nok ikke tvil om at det er trilineatus jeg har gående. Har brukt "Aqualog, all Corydoras" i mitt forøk på å bestemme fisken. Der står Corydoras Leopardus oppført som en egen type som er ganske forskjellig fra Cordoras Trilineatus. Noen som har en god forklaring på "Leopard"-betegnelsen på forskjellige Coryer?
Corydoras leopardus er som du sier en egen art ja. Den har de samme "leopardmønsteret" som Corydoras trilineatus, men Corydoras trilineatus er rund i hode mens Corydoras leopardus er spiss.

Både Corydoras trilineatus og Corydoras leopardus er begge to ganske utbredte arter, og mønsterene kan derfor variere litt.

Det finnes mange arter som kan ligne Corydoras trilineatus og Corydoras leopardus. Corydoras julii, Corydoras acrensis, Corydoras copei, Corydoras gomezi og C128 bare for å nevne noen.
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap