Hva slags fisk er dette?

Jeg overtok noen fisker fra en kamerat som skal utenlads nå og fikk vite at han trodde det var noen Ciklider.

Etter å ha søkt og fått noen tips at det muligens kan være en Barbe ser det mest ut som at dette kan være Cumingbarbe. Stemmer dette?

Hvis dette stemmer og at det er en Cumingbarbe står det at denne bør være minst 5 stk. Jeg har et 63 liters akvarium. Dette burde gå greit?

Er det noen som har sett hvor en kan få tak i denne typen fisk i Rogaland? Jeg har sett i flere dyrebutikker for å se om jeg kunne finne navnet på den, men ikke lyktes ennå. Flott om noen gitt meg noen tips her
Det kan også være slik eller en slik .
Lettere å se for deg som kan studere fisken på nært hold :p

Ellers så lignet den du har ganske mye på barben du nevnte.

Den barben er anbefalt 100l, så 63 er kanskje litt lite i lengden.

Ja, den var ganske lik den også, men er det noen som vet hvor disse er å få tak i?
Da kan du gjøre to ting;
- Lag en annonse her på akvaforum og spør om noen brukere selger denne barben i nærheten av deg.

eller

- Spør din lokale dyrebutikk om de kan bestille noen til deg.

Ja, det er nok det beste forslaget. Har vært innom flere steder, men ingen har hatt den så langt. Sendte forresten en forespørsel til Dyrego på kvadra og kilden om de har anledning til å få den inn.

Alternativet blir privat. Kan jo hende noen har et par Dumt at de er så redde som nå. Regner med at dette kan hjelpe litt om de blir et par til...
Tilfeldig bekjentskap
© Lene Jødahl
Reklame for plussmedlemskap