Enkle oppdrett type

noen som veit om fisker som leger egg og er enkle å få i lek (fisker til 50l akvarium)
Hei!

Corydoras, fantastisk fascinerende og livlig fisk! De fleste er ikke vanskelige å få i lek, men det finnes jo alltid noen unntak. Jeg tror at mange vil at oppdrett på Corydoras generelt skal være vanskeligere en det egentlig er, så ikke bli skremt av at andre skriver at de må ha helt perfekte vannverdier, perfekt fôr, daglig vannbytte, osv... Det er klart at overlevelsesprosenten på yngel vil være noe høyere når alt er perfekt, men for meg holder det lenge med en overlevelsesprosent på ca 70-80. Du skal tross alt ha plass til å fôre opp yngelen. Si at Corydorasene legger 100 egg, og 30 faller fra, da sitter du igjen med 70 (!) yngel som krever større plass en 50 liter.

Så hvis du vil ha litt yngel, bør du ha et ekstra kar som bare brukes til yngel slik at de ikke risikerer å blir spis av foreldrene/ andre fisk.

Dette er jo bare et forslag da. Jeg har prøvd mange forskjellige arter, men nå er det kun Corydoras det går i her i huset
Eg trur at eg skl prøve med denne typen. takk for svaret
Tilfeldig bekjentskap
© Richard Dybdahl
Reklame for plussmedlemskap