Har et lekspar med ancistrus som har produsert yngel i over et halvt år. Kvittet meg med det meste av de elsdte ynglene for flere mndr siden og hadde bare noen få igjen før det kom nye. Disse fiskene har en størrelse midt mellom nye yngel og voksne nå. For lenge siden, kanskje to mndre siden så fant jeg en av disse død. Den hadde vel en størrelse på ca 5 cm tenker jeg da jeg plutelig en morgen såg den var død. I dag oppdaget jeg et søsken av denne som døde den gang død. Jeg skjønner ingenting. De spiser bra, får mat flere ganger om dagen, og var velfødde. Ingen av de andre fiskene er syke, verken de voskne ancistrusene eller de nyfødte ynglene. Har reker og cory også i dette karet og ser ikke noe galt med disse, ingen frafall her heller. Bare disse ancistrusene som dør i halvvoksen alder uten noen som helst tegn til sykdom.
Karet de bor i er 100 liter og filtreingen er en fluval 4+ og en fluval 3+. Vannskifte skjer minimum en gang i uka, men ofte flere ganger pr uke fordi jeg sliter litt med at ph synker. Bortsett fra at ph synker så er vannverdiene under kontroll, gh 1 og nitritt 0. Ph synker fra 7 til ca 6,4 på en uke hvis jeg ikke skifter vann på ei uke.
Håper noen kan komme med forslag til hva som kan være galt! Jeg hadde jo egentlig slått meg til ro med at det gikk på "sånt som skjer"kvota.