Reke egg

Prøvede mig med nogle frosne reker i dag, tanken var at sætte rekene på en strikkepind til praktbotia, da så jeg at rekene var fyldt med rogn/egg og jeg prøvede at fore med disse eggene !

ALLE fisk i karet gik helt amok, herunder kardinaltetra, neontetra, svarttetra, rødhaletetra, kobbertetra, palettyngel og selvsagt praktbotia.

disse fisk får til vanlig frossenfor som røde myggelarver, artemia og kogt spinat, agurk, squash og andre spændende ting, men disse rekeegg var en kæmpesucces !

er det nogen risiko ved at fore med reke egg ? ? det er vanlige skallreker købt frosne på rema !
Reker er veldig lett bedervelig (råtner fort). Så det som er risikoen med fôring med reker er at det kan bli liggende matrester og råtne. Og alle vet hva råtne reker lukter.......!

Så vær forsiktig, gi kun litt om gangen og la fiskene spise opp alt mellom hver dose. Gi maten kun i et lite område av akvariet. Ikke spre det over hele. Det øker risikoen for at rekeegg o.l. blir liggende og råtne i kroker og kriker eller i bunnlaget.
Rekeegg er nammenam for fisker. De er nammenam for mennesker også. Skjønner ikke hvorfor så mange kaster rekeeggene når de er så utrolig gode
Tilfeldig bekjentskap
© amr
Reklame for plussmedlemskap