Skifer forvirringer

nå har jeg sitti og sett på flere stein typer, men er det noe jeg virkelig ikke kan helt enda så er det skifer lurer på hva slags typer skifer kan man bruke? og hva er mindre lurt og bruke?
takker for svar
Skifer kan fint brukes såfremt den ikke smuldrer opp, og ikke inneholder for mye krystaller. Du skal også være skeptisk til tak-skifer som kan inneholde
f. eks middel mot mose.
Jeg har kuttet skiferstein og limt det opp som bakgrunn, med noen punkter akvarie-silikon. Det har gått helt fint
tenkte og lage huler til mallene og malawiene jeg skal kjøpe av deg:P hehe.
men det er jo så mange typer skifer at jeg blir jo totalt forvirret her:P
plukket stein har jeg gjort i dag og. så nå mangler jeg bare og vaske de ferdig og stappe de i bøtta og se hvordan vann verdiene forandrer seg pga de:P
Å ja. Hei igjen
Vanlig "steinhard" stein som granitt o.l. forandrer ikke vannverdiene noe merkbart, men marmor og annen kalkstein kan heve GH litt. Bare en fordel for oss med malawi.
Jeg har et lager med rullestein mm under et tre i hagen. De ligger på barkduk. Så bare henter jeg noen derifra når jeg vil bytte ut de i akvariet, og legger de brukte tilbake.

PS:
Skal forresten legge inn et bilde av fiskene 'dine' i tråden min, så får du se dem der
ja det hadde vært artig var full action her i dag ja:P hua og hannen drev og la egg og spruta melk hunnen liker vist den ene hvite(kalk) stenen min som jeg har under ene tre rota som hannen har lagd som "reir" og alle andre barna deres skulle jo også være med og se og prøve og stjæle egg:P så blir flere malawi bebiser her og må nok lage meg en blogg her inne jeg og
plante og malawi friken!
må nok lage meg en blogg her inne jeg og:)

Ja, det hadde vært artig
Overhodet ikke mitt fagfelt, men eg mener å ha lest at dersom du risser i skiferen, og rissesporet blir grått er den trygg.

Selv bruker eg kun sort brasiliensk skifer, da denne er veldig billig og har perfekte (=jevne) tykkelsesmål. Og jammen ble ikke rissesporet grått
Tilfeldig bekjentskap
© Mona O
Reklame for plussmedlemskap