Noen med fluval3+?

Er det bare min fluval, eller går de generellt meget raskt tett? Min går tett ukentlig, og det er virkelig irriterende. Så må jeg ta ut svampene og skylle dem forsiktig i akvarievann, først da funker det igjen. Men er redd jeg tar livet av bakteriekulturen hvis dette fortsetter.

Og i tillegg vil den ikke lengre blåse ut luft, skikkelig. Skjønner ikke helt hvor feilen ligger der. Noen forslag? Har måttet tilføre en egen luftpumpe med stein i tillegg pga den elendige fluvalen.

Ironisk nok hadde jeg ingen av disse problemene med mitt gamle bunnfilter:-S
Ære være teknologiske framskritt?
Bruker du orginalfilter eller eget blåfilter? Min 3+ med blåfilter går lange intervaller før rens, det har jo også en del og si hvor mye fisk/foring/antall liter.
Har Fluval 3+ i en 63L, modifisert med grov blåfiltersvamp. Har i tillegg strålerør, bruker ikke luft-saken. Karet er bebodd med et par store Apistogramma macmasteri og fire Nannostomus marginatus, har vært i drift siden begynnelsen av april hvis jeg husker rett, og har ikke hatt behov for å røre filtret enda
Plussmedlem
Bruker 3+ i 63litere til maller.
Kjører eget opplegg med blåsvamp i det. Gjør de rent når jeg ser ytelsen går ned.
Slangen som gir luft må gjøres ren innimellom den også, hvis ikke kan den gå tett. Det samme gjelder stussen hvor den settes på pumpen..
Hmm...
Blåsvamp? Jeg har kun brukt den som fulgte med pumpa.
Karet er rett under 100L Og det går 2 ancistrus, en slørhale , 3 Otto og en del guppy i det. Slamsuger hver 2-3 dag, da de griser noe forferdelig

I et såpass stort kar, med originalt filtermedie og den belastningen, er det absolutt ikke rart at filtret går tett ofte. Prøv modifisering i første omgang. Ellers kan jeg absolutt anbefale utvendig filter til et kar på den størrelsen
Jeg har et juwel 110 liter, bruker orginal filter og en fluval 4+ pumpe. dette funker bra hos meg.
Tilfeldig bekjentskap
© Richard Dybdahl
Reklame for plussmedlemskap