- Hjem
- Forum
- Nybegynner
- Skittent vann?
Skittent vann?
Postet 27.06.10 kl 18:54
Algeoppblomstring?
Hvis akvariet står slik at det får for mye lys - kanskje kombinert med forhold som litt raus foring, opphoping av slam eller liknende - så kan det være at du har begynt å få en algeoppblomstring. Da er det flere ting du kan gjøre. Bare søk på dette - masse tips her inne.
En metode er å slukke lyset og dekke til akvariet. Det kan hjelpe noe. Ellers er det vel hyppigere vannbytter i en periode og slamsuging som er de generelle stalltipsene her - omtrent som alltid.
Nå vet jeg ikke om dette er årsaken - det kan være det. Er det noe farge på akvarievannet ditt? Grønt? Brunlig? Lukter det vondt?
En metode er å slukke lyset og dekke til akvariet. Det kan hjelpe noe. Ellers er det vel hyppigere vannbytter i en periode og slamsuging som er de generelle stalltipsene her - omtrent som alltid.
Nå vet jeg ikke om dette er årsaken - det kan være det. Er det noe farge på akvarievannet ditt? Grønt? Brunlig? Lukter det vondt?
Postet 27.06.10 kl 19:06
Postet 27.06.10 kl 19:18
Postet 27.06.10 kl 19:22
Postet 27.06.10 kl 20:29
Inaktiv bruker

Jeg har aldri hatt så rent og klart vann som i mitt nye malawikarr. Tidligere hadde jeg andre fiskeraser og ofte uklart/grumsete/urent vann. Kan nok ha noe med hva slags fisk man har og hva man forer med. De jeg har nå er vegetarianere så de får stort sett vegetarisk malawifor...
Postet 27.06.10 kl 20:37
Postet 28.06.10 kl 21:22