Skittent vann?

Jeg har ett 250l som hele tiden har hatt klart vann, men nå har vannet blitt nærmest grumsete. Ingen av fiskene ser ut til å bry seg om det. Hva kan dette være? har ikke nitrit, ph 6,5... fint om noen her inne kunne hjelpe meg i min lille "brainstorm"
Algeoppblomstring?
Hvis akvariet står slik at det får for mye lys - kanskje kombinert med forhold som litt raus foring, opphoping av slam eller liknende - så kan det være at du har begynt å få en algeoppblomstring. Da er det flere ting du kan gjøre. Bare søk på dette - masse tips her inne.

En metode er å slukke lyset og dekke til akvariet. Det kan hjelpe noe. Ellers er det vel hyppigere vannbytter i en periode og slamsuging som er de generelle stalltipsene her - omtrent som alltid.

Nå vet jeg ikke om dette er årsaken - det kan være det. Er det noe farge på akvarievannet ditt? Grønt? Brunlig? Lukter det vondt?
Det blir mer og mer grått, og det lukter ikke vondt.. ser ut som tåke. det har ikke direkte sollys noen tid av døgnet heller. lys tid nå: 5 timer. fôrer en gang daglig.
kan det ha sammenheng med nye dekorasjoner og lava steiner?
Hva mener du med "nye dekorasjoner"?
Inaktiv bruker
Jeg har aldri hatt så rent og klart vann som i mitt nye malawikarr. Tidligere hadde jeg andre fiskeraser og ofte uklart/grumsete/urent vann. Kan nok ha noe med hva slags fisk man har og hva man forer med. De jeg har nå er vegetarianere så de får stort sett vegetarisk malawifor...
jeg har løst problemet!
har byttet lysrør til ett hvitere lys, kuttet mating i 2 dager, skiftet 50% av vannet, kjørt en vitaminkur og mørklagt karet i ca 18 timer.
vannet er nå klart og fint..
takker for hjelpen...........
Tilfeldig bekjentskap
© Tom Christoffersen
Reklame for plussmedlemskap