Aquatic natur cocoon

Inaktiv bruker
Er det noen andre av dere som har gått til innkjøp av dette Nanoakvariet?
Jeg kjøpte et 49 liters.

Jeg synes det filteret som fulgte med "durer" eller vibrerer veldig slik at det føles når man tar på glassveggene. Så jeg lurer på om dette vil innvirke på eventuelt fisk/reker eller hva jeg nå skal ha i karret (kanskje jeg bare skal ha en kampfisk og planter).

Borsett fra det så synes jeg det er et veldig fint/pent akvarium og litt morsom størrelse
Lekkert kar og brukbart utstyr som følger med. Filteret bråker ja, men det er det eneste negative med pakken. Filterer må også modifiseres med blåfiltersvamp, den lille plata med filtermedie gjør ingen nytte noen andre steder enn i søpla.
Inaktiv bruker
Det fulgte med en plate med filtermedie og inni der er det noen små svarte filtermediegreier og i tillegg et svart filter som ligner omtrent på blåsvamp bare at det er svart. . ..

Men jeg puttet i tillegg oppi en bit av et innkjørt filtermedie jeg hadde fra en annen pumpe, i håp om å få noen levende bakterier over i det nye karret

Kanskje pumpa vibrerer mindre på glasset dersom man setter noe imellom akvarieglasset og pumpa.. . jeg får prøve..
Jeg har prøvd å ha noe mellom filteret og glasset uten at det hjalp noe særlig, men du kan jo se om du finner noe smart å bruke.

Jeg har en 18,5L Cocoon, med Flow 60, det minste hang-on-filtret fra Aquatic Nature. I dette følger kun den lille plata med. Likevel, med en større modell, ville jeg modifisert filtret. Fyll opp alt plassen i filteret med filtermateriell. Sjekk også om den sorte svampen er kullfilter eller vanlig filtersvamp. Det kan enkelt gjøres ved å klemme på den i litt vann, du ser fort om det kommer sort farge fra svampen eller ikke. Er det kullsvamp er det bare å bytte den ut med blåfiltersvamp.
Ja, det hjelper å putte noe mellom ruta og filteret
Inaktiv bruker
Kullfilter? Hva er egentlig det ? Det ser jo slik ut da, men nå har jeg stappet oppi så mye gammelt filtermedie i den pumpa som mulig, så for å sjekke det må jeg jo ta ut alt sammen. Gjør det noe om det er kullfilter?
Inaktiv bruker
Ja jeg fjernet det kullet som var inne i der, da jeg fant ut at det ikke er bra å ha.

Men, jeg fant kanskje en løsning på vibreringen også, da jeg festet en sugekopp mellom pumpa og akvarieglasset. Det ble ihvertfall så og si borte. Det gikk akkurat på millimeteren med en liten sugekopp som hørte til slangene på en annen filterpumpe jeg har. (hvis den hadde vært større ville vannet ha flytet over bakover og utenfor)

Jeg vet ikke om fiskene vil merke vibreringen fra akvarieglasset, men jeg tror nok de vil gjøre det, og bli forstyrret av dette. Utrolig dumt, da de lett kunne laget filterpumpa slik at man unngikk å få dette direkte på glasset! Grrrrr!

La ut et bilde av det her:

[External Image]
Tilfeldig bekjentskap
© Bjarne Sætrang
Reklame for plussmedlemskap