Hvor trygt er det egentlig med akvarium?

Joda altså jeg har bare tenkt litt i det siste over hvor trygge er akvariumene våres(norges folk) egentlig er?
Hvor vi har både 70 og 230 liter er i en ca. 60m2. Dette er en hybel/leilighet i andre etasje på et hus, de som eier det bor i første. Og det ville jo vært KATASTROFALT med en vann lekasje her!, måtte jo blitt skader for flere hundre tusen! og jeg tør ikke tenke på hva de der nede hadde sakt!. Har jo forsikring mot vannskader da, men for et ORK det måtte blitt uansett, hadde blitt sparke på ræva ut der i fra også.

Så er det mange som opplever at sine akvariumer går sprekk plutselig?
Har ingen unger som kan løpe å dunke i det eller noe slikt.
Og med helt vanlig brukt så er det vell kanskje en liten risiko for at man får et vann land i huset?

Så er dette noe å tenke over, eller er det egentlig bare ubrukelig beskymring?
Jeg snakket med forsikringen min før akvariumene kom i hus.. Jeg har super innbo hos storebrand. De dekker alt vist det sprekker, eller begynner og lekke eller jeg smeller til det med en hammer :P el. så lenge jeg har super innbo med tabbe/idiot forsikring. Jeg har et 540 liters i 2.egt i blokk... og 90 og 60l.
Så jeg sover trygt om natta
Om en er redd for vannlekkasjer så kan man heller ikke ha innlagt vann i huset.
Det vil igjen si at vaskemaskinen, oppvaskmaskin, dusjen og badekaret kan en heller ikke bruke for det kan og gå lekk.
For det har vist seg at den vinteren vi har hatt nå har gjort at det har sprukket mange rør.
Etter min mening er et akvarie like trygt som alt annet som inneholder vann i huset, enn må bare være litt nøye med og re-silikon`ere det sånn at det ikke blir for gammelt og tørker inn.
Det er jo ikke helt ukjent at akvarier begynner og lekke eller sprekker.
Det er en ekstra risiko for vannlekasje med akvarium i forsikringsselskapenes øyne...
Tilfeldig bekjentskap
© Bjørn Hallberg
Reklame for plussmedlemskap