Hvordan det hele begynte

For drøye to år siden begynte jeg å jobbe i en privat dyrebutikk. Det var i denne jobben jeg fikk øynene opp for den herlige undervannsverdenen og dens mange skapninger.

Så kom dagen hvor jeg bestemte meg for at jeg skulle ha et akvarie. Så jeg kjøpte et lite 30liters pyntekar, sand, planter, noen enkle småfisk og ellers det jeg trengte.. Dem som kjenner meg vet at jeg sjeldent kan vente, så hele lasset ble med meg på toget. Noen timer senere var jeg kommet hjem, fylt opp karet og gjort i stand, og vips hadde fiskene flyttet inn i sitt nye hjem. Dette kunne ikke bli gjort mer feil, men tro det eller ei; karet ble en braksuksess.

Etter en stund i den nye jobben kom en av de faste kundene mine inn med masse yngel jeg kunne få. Han hadde med røde regnbuefisker og bøttevis med scalarer. Jeg forelsket meg helt i disse små krabatene, men hadde ikke plass i det lille karet til noe mer.

Jeg kjøpte derfor et 70 liters hjørnekar, to regnbuefisker og tre scalarer. Jeg fikk småtassene hjem, og fikk etterhvert tilført andre fisker. Jeg fikk til en fin og balansert gruppe, men nå begynte de fem smårollingene virkelig å bli store. Så da var det i gang med ny akvariejakt.

Fikk kjøpt et brukt juwel vision 180liters kar for en ukes tid siden, og flyttingen av de kjære fiskene mine gikk veldig bra. Venter på en bestilling av masse planter og gleder meg nå til å finne noen nye fisker til de gode gamle.

Jeg er usikker på hva jeg vil ha, men håper å finne noen jeg kan følge i lang tid framover og som kan tilføre noe helt spesielt i akvariekroken min
Nye herligheter i akvariet:)
Fikk endelig tatt turen ut til Moss og Dahls dyrerike idag. Utrolig mye fint å se, og flere herligheter ble med hjem

Jeg fikk kjøpt;
2x2 nye regnbuefisker
2x2 nye tanganyika ciklider
3 kuhliiåler
1 grotte-tetra
4 humlemaller

Veldig fine farger på regnbuefiskene (blå og boesman) og de små ciklidene gjør seg virkelig godt oppi der. Humlemallene jeg kjøpte var visst en mindre kjent type, og jeg ser tydelig forskjell på de nye i forhold til de jeg har hatt fra tidligere. Har foreløpig ikke sett stort til de etter at dem kom opp i karet, men det kommer seg nok etterhvert.

Ellers kjøpte jeg en sommerfuglfisk for en drøy uke siden. Dette er virkelig en artig skapning som blir tøffere og tøffere for hver dag som går. Var redd scalarene skulle prøve seg på finnene, men den får være i fred og tar nå svømmeturer selv på dagtid
Tilfeldig bekjentskap
© Geir Danielsen
Reklame for plussmedlemskap