Co2 i 375 liter'n!

Kan noen anbefale meg hva jeg måtte trenge for å tilføre mitt akvarium på 375 liter Co2? Synes det er litt lite info om dette. Ønsker god plantevekst slik at akvariet blir en pryd for øyet! Takk for hjelpen!
For å gjøre det på den billigste måten trenger du:

* Plastflaske
* Luftslange
* Luftstein
* Springvann
* Sukker
* Gjær

I tillegg kan det være veldig greit å ha:
* Drill+bor til å bore hull i skrukorken, slik at du kan stikke luftslangen gjennom.
* Lim for å få det tett.

Det kan hende du ønsker å koble sammen to plastflasker, slik at flaske nummer 2 bare inneholder rent vann. Når CO2en blir presset ut av flaska med gjær i (flaske nr. 1), bobler den gjennom det rene vannet i flaske nr. 2. Dermed unngår du å få for mye gjærvann i akvariet.
Eller, hvis man som meg synes sats i skapet er sånn passe, bruke Happy Carbo. Det gjør ikke noe fra eller til med pH'n, og mange synes det er noe pes å skulle tilføre noe hver dag, men jeg er superfornøyd så langt. Det tok en liten uke før veksten kom igang, nå luker jeg for harde livet. Ikke mye alger heller, i karene som er innkjørt. Men om det er flaks eller Carbo tør jeg ikke si noe om...

En liten advarsel, bare, hvis man tror man har husket men ikke er sikker, hopp over, overdosering er ifølge ryktene døden for filterbakterier. Jeg har valgt å ikke utfordre skjebnen på akkurat det...
Tilfeldig bekjentskap
© Rita Aspevik
Reklame for plussmedlemskap