Hva betyr det at mallene`s finne på ryggen er oppe?

Ser det på vår største malle at finnen på ryggen til den er som regel fullt oppå, mens på den lille og på L177 golden vår så henger den som regel bare bakover på ryggen liksom, tror aldri jeg har sett Golden vår med finnen oppe en gang? Er dette dårlig tegn?
[External Image]
Slik er finnen på ryggen til den store våres.
men ikke den lille eller Golden
[External Image]
Slik ligger den bakover på de to andre for det meste.
Mine ancistruser har ryggfinnen opp når de er aktive. Viser også alt de kan for damene og for fisk som kommer for nærme dens intime/territorielle sone. Når de er inaktive når ligger i huler o.l. Er ryggfinnen nede, de tar også ned ryggfinnen om de blir skremt.

Jeg har en skikkelig feig gibbiceps. Den er redd meg så finnene dens ligger for meste nede hele tida. Den blir da også flekkete som er et tegn på at den redd eller at den mistrives. I mitt tilfelle er den bare redd meg. Derfor har den ryggfinnen nede.

Basic

Ryggfinnen er oppe:

- Aktiv (svømming, mat, lek, territoriell osv.)

Ryggfinnen nede:

- Inaktiv
- Redd
- Ydmyk
Blant mine golden nuggets er det stort sett bare den største som har ryggfinnen oppe. Eller: De andre kan ha ryggfinnen oppe så lenge han ikke ser. Men hvis han fersker dem i å holde ryggfinnen oppe, så blir det bank.
Hahaha, disse fiskene våres altså får meg til å le...
Men vår lille Golden nugget er veldig sky av seg, den bakker veldig fort unna den store ancistrusen. Gjør vell egentlig den lille ancistrus også.
Så det er sikkert ikke noe farlig da. Den store ancistrusen har i alle fall finnen sin maks oppå mens den ligger å gommler i seg på sqause biten sin, brutale greier, har klarer å spre frøene rundt seg så vi må rense innsuget til pumpene for sqause frø i ny og ne!
Tilfeldig bekjentskap
© Erlend D Bertelsen
Reklame for plussmedlemskap