Invendig filter med difussur som ekstrafilter.

Trenger meg et innvendig filter med difussur(eller hva det nå heter ). karret er på 240L og bruker en utvendig am-top 3336 som hoved filter. trenger å få litt o2 i vannet! derfor vil jeg ha en ekstra pumpe innvendig med dette, samt savner litt ekstra sirkulasjon!

så på en fluval u2. men vet ikke om denne vil gjøre jobben godt? andre tips?
Jørn Amundsen
Trenger meg et innvendig filter med difussur(eller hva det nå heter ). karret er på 240L og bruker en utvendig am-top 3336 som hoved filter. trenger å få litt o2 i vannet! derfor vil jeg ha en ekstra pumpe innvendig med dette, samt savner litt ekstra sirkulasjon! så på en fluval u2. men vet ikke om denne vil gjøre jobben godt? andre tips?


Er ikke noen ekspert på filter osv men jeg har testet U2 filter og Fluval 3+ og min oppfatning er at U serien er veldig bra om du har mye planter og diverse flyteplanter, men om målet er mer luftbobler i vannet så hadde jeg heller kjøpt en 3+ eller 4+ pumpe

Mvh

Bengt Andresen
3+-4+
har ikke så god peil på innvendige pumper jeg heller.. men hva er forskjellen på u og + serien? er + serien bedre på "bobler" ? har en del planter men ikke syyyykt mye!
Den U pumpa jeg har kan du regulere strømmen ut gjennom flere hull eller du kan velge om du vil la det gå gjennom ett hull helt øverst, det er en flott pumpe og det bobler da litt alle fall om du da velger å la vannet gå ut gjennom toppen av pumpa, det som er fint med den er at du kan regulere vannstrømmen gjennom topp hullet og hullene nedover, det kan du ikke på 3+ pumpene.

U-pumpe serien har også en litt mer moderne måte å komme til selve filtermaterialet da det er en luke i toppen som du kan åpne.

Men uansett så hadde jeg med den erfaringen jeg har nå kjøpt større filter som passer så tett opptil den literen du har og helst litt over. Min erfaring er att små filterpumper blir fort tett og da mister det mye av effekten.

Og når det kommer til diffusor osv så synes jeg at fluval 3+ gjør en bedre jobb.
Om det er bra med så mye luftbobler i vannet er vel egentlig en lengre diskusjon jeg vet det er mange meninger her på forumet

Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap