Pumpe til 60l som er lydløs???

Hei hei

Vi har ett 60L akvarium.
Problemet er at pumpa bråker så jævelig!!!! Fins det noen pumper som ikke bråker så mye og ikke koster all verden??

Det hadde vært kjempe fint med tips
hvilken pumpe er det du har?

Er det utvendig eller innvendig?

Når du sier den bråker, hvordan bråk er det?
(f.eks.: skraping plupping eller en slags hvining)
B. Andresen
hvilken pumpe er det du har? Er det utvendig eller innvendig? Når du sier den bråker, hvordan bråk er det? (f.eks.: skraping plupping eller en slags hvining)


Den vi har heter Elite jet-flo.
Dette er en innvendig pumpe.

Det som bråker er en irriterende jevn during. :S
Hmmmm.... Jeg selv bruker Fluval pluss serien. Dem durer ikke og dem er ikke allverdens dyre heller. skal se om jeg finner litt mer info om dem. Jeg er kjempe fornøyd med dem. bruker faktisk fluval 4pluss i 240 literen min og den gir fin strøm i hele karret.
B. Andresen
Hmmmm.... Jeg selv bruker Fluval pluss serien. Dem durer ikke og dem er ikke allverdens dyre heller. skal se om jeg finner litt mer info om dem. Jeg er kjempe fornøyd med dem. bruker faktisk fluval 4pluss i 240 literen min og den gir fin strøm i hele karret.


Ja, jeg har sett fler som anbefaler Fluval Hadde vært kjempe kjekt å vite mere om den Er den vanskelig å få tak i??
Kan også anbefale Fluval, har en fluval pluss 3 selv.
Du klarer deg sikkert med pluss 2 eller noe.
Du får kjøpt det i de fleste dyrebutikker . Ser dem over alt jeg, koster vell ikke mer en 200-300 hundre kroner heller.
Så kan du også kjøpte et kull filter som er merket eske med Fluval pluss 3 eller et annet tall, kommer an på hvordan av dem du har, dette plasserer du bare i midten av de to hvite svampene, men jeg fikk beskjed at du må bytte kull filter hver 4 uke! vist ikke slippet alt det har samlet opp ut i karet igjen. Men det følger med 4 kull filter i en pakke, kostet vell 80 kroner for 4 kull filter til min pumpe.
Fluval 2
360 L/H
for akvarier opp til 100 L.
Innvendigfilter med 2 stk filterplater som partikkel \ biologisk filtrering og med en vannsirkulasjon på opptil 400 L/T.

Pris: 340,00 kr

Filtret er lett og gjøre rent. det er bare 2 stk svamper i den.

denne og resten av fluval sin pluss serie får du tak i på webzoo.no


Vær bare oppmerksom at liter antallet skifter i teksten så det jeg har funnet ut er at du for gå eller det som står i overskriften.


Thomas K
Kan også anbefale Fluval, har en fluval pluss 3 selv. Du klarer deg sikkert med pluss 2 eller noe. Du får kjøpt det i de fleste dyrebutikker :). Ser dem over alt jeg, koster vell ikke mer en 200-300 hundre kroner heller.


Så flott da gitt Da lurer jeg på om jeg skal ut en tur i morgo å se tter den
kanskje det blir litt stille i stuen he he

Men durer den Fluvalen? For akvariet står ganske nærme her vi sitter i stua.
Sånn som det er nå blir jeg helt surrete i huet av den duringa.... ;S
jeg hører bare vannplasking fra mine. så nei dem er stille.
Jeg har selv 4 fluval 2 pluss i 63l kar, og de fungerer utmerket der. God filtrering, lett og få tak i deler om noe skulle gå i stykker (eneste jeg har bytta på mine er sugekopper) Og de kan lett modifiseres for og bedre filter kapasiteten
Ville som sakt tidligere i teksten, vudert å koste på 80 kroner mer å få inn kulfilter inni fluval filteret!
Tusen takk for svar dere

Da skal jeg ut å kjøpe meg en sånn i morgen
Jeg gleder meg skikkelig til å starte akvariumet her igjen nå Vi har hatt en stund uten nå, så nå står vannet og alt klart. Bare kjedelig å vente til jeg kan sette oppi fisken :/ men men.. Sånn er det bare..

Jeg har funnet ut at jeg må skaffe meg større akvarium siden jeg ikke får plass til di litt større fiskene jeg syns er så fine.. men da må man spare en del peng ja men er forøyd med mitt lille 60 liter inntil videre

Syns liksom det kan bli litt kjedelig med små tetrar å sånn standarsmåfisk i lengden... :S he he
kan anbefale eheim. har en eheim 2224 rett siden av senga og hører den ikke engang
Thomas K
Ville som sakt tidligere i teksten, vudert å koste på 80 kroner mer å få inn kulfilter inni fluval filteret! :)


Men følger det med i pakken hvis jeg kjøper ny pumpe??
Det tror jeg ikke, det kan være, men vet ikke helt, jeg kjøpte aldri min pluss 3 ny. Du kan jo spørre Dem i butikken.
Som sakt jeg fikk også beskjed at du måtte bytte det hver 4 uke, vist ikke slipper den fri alt dritten ut i akvariumet igjen , altså ikke bra!
Thomas K
Det tror jeg ikke, det kan være, men vet ikke helt, jeg kjøpte aldri min pluss 3 ny. Du kan jo spørre Dem i butikken. Som sakt jeg fikk også beskjed at du måtte bytte det hver 4 uke, vist ikke slipper den fri alt dritten ut i akvariumet igjen , altså ikke bra!


nei det er vel ikke bra nei :S
Da gleder jeg meg til å sjekke dette ut
Takk igjen for svar
B. Andresen
jeg hører bare vannplasking fra mine. så nei dem er stille.


Ja men det er bra Vil liksom ikke sitte å bli irritert av å høre summing når jeg skal sitte å slappe av i stua..he he.. mulig jeg er litt pirkete men..he he
Cecilia Bush
[QUOTE=Thomas K]Det tror jeg ikke, det kan være, men vet ikke helt, jeg kjøpte aldri min pluss 3 ny. Du kan jo spørre Dem i butikken. Som sakt jeg fikk også beskjed at du måtte bytte det hver 4 uke, vist ikke slipper den fri alt dritten ut i akvariumet igjen , altså ikke bra!


nei det er vel ikke bra nei :S
Da gleder jeg meg til å sjekke dette ut
Takk igjen for svar

Kull følger ikke med de pumpene nei. Og det brukes som regel kun til og filtrere ut medisiner osv fra vannet. jeg har aldri brukt kull i mine og har heller aldri sett behovet for og ha kull i dem
Inaktiv bruker
Jeg kjøpte et akvarium med hangonfilter nylig og der fulgte det med kull inne i filteret. Det fjernet jeg, for jeg fikk vite at kull er ikke bra. Kun hvis man har medisinert fiskene skal man bruke kull for å fjerne medisinreser.

Uansett, det hangonfilteret som følger med på Cocoon serier vibrerer mot glasset så jeg tenkte kjøpe en ny, liten innvendig pumpe. Det er neppe bra for fiskene å leve i et akvarium som vibrerer. De føler sikkert vibrasjonene nede i vannet.... Så jeg er LITT skuffet over akkurat det da. Ellers er jo Cocoon nyeste utgave nr 7 på 49 liter og det er ihvertfall stort nok for en kampfisk og en ancistrus.
Tilfeldig bekjentskap
© Andreas Fredly
Reklame for plussmedlemskap