Hvilken algespiser?

Jeg vil ha en dekorativ sugefisk som er ganske heftig på alger...

Har tenkt litt på Golden Nugget, men er ikke så sikker på om denne spiser noe særlig med alger?
Hvis noen har ett eller fler forslag blir jeg veldig glad (:
Den skal gå i en 200 liter. Jeg kan ikke ende opp med noen monster plecoer, for det har jeg rett og slett ikke plass til...
Ancistrus skal være iherdig på alger, siamesisk algespiser og Garra er gode algespisere på "små" bladet planter.
Har denne Garra et litt mer søkevennlig navn?
Jeg presiserer at jeg vil ha en malle i karet, helst ingen SAE, Ottoer eller lignende...
Det sto nå at den ikke var noe særlig tess som algespiser?

Tenker på Golden Nugget, L200, L144, L047, Grenmaller, kanskje...
Er disse noe tess som algespisere? Noen synspunkter? (:
Anyooone som kan anbefale noe? (:
Jeg kan anbefale L144. de er veldig pene. mine er av den gule varianten,men man får dem også i en slags rustrød (heter red fire). det er ihvertfall en fisk man legger merke til i akvariet pga den sterke fargen. de er veldig flinke til å spise alger og fredlige med tanke på andere fisk. det eneste "negative" hvis man kan kalle det det, er at de formerer seg veldig lett etter at de har oppnådd en viss størrelse hvis du ikke er interessert i yngen så ville jeg kun kjøpt fisk av samme kjønn eller bare en.
Jeg har hørt at de kan være aggressive mot sin egen art?
Jeg synes nå de var utrolig søte, men dyrebutikken her selger dem utrolig dyrt.. (tror jeg?) 200kr stykk.
jeg har et lekspar og jeg synes ikke at de er agressive. har ikke hørt om det før heller. har som sagt bare to(pluss mye yngel), men det som er viktig hvis man har flere er at de har nok gjemmesteder (dvs huler og røtter) .de er forresten avhengige av å ha en rot i akvariet pga fordøyelsen (bare som tilleggsinfo). 200 kr synes jeg høres veldig mye ut. de er ikke sååå skjeldene:P . søk her på forumet osg se om du kan få kjøpt noen privat. jeg bor for tiden i tyskland, hvis ikke så kunne du ha fått kjøpt noen av meg
Sparesset
Jeg har hørt at de kan være aggressive mot sin egen art? Jeg synes nå de var utrolig søte, men dyrebutikken her selger dem utrolig dyrt.. (tror jeg?) 200kr stykk.

Eneste som skiller L144 mellom vanlig ancistrus er forsåvidt bare gulfargen ellers er den helt lik. Dekorativ fisk koster selvfølgelig penger. Jeg synes L183 er den fineste ancistrusen

[External Image]
Er den racer på alger, og kan trives i en 200 liter?
Den er en racer på alger ja Den blir ikke større enn 14-16cm.
Den er skrevet opp på "aktuell" listen min B)

Gren og Størmaller er kanskje ikke egnet som algespisere..?
Vanlig grenmalle "Farlowella Acus" blir ca. 16cm den også, den ELSKER alger. Kjedelig med denne er at den er for det meste aktiv om natta.
Synd.. Synes de er så utrolig flotte å se på.
Men får nå se. Golden Nugget da?
Noen som vet noe om den? (:

Kom gjerne med flere forslag til flotte sugefisk
Tilfeldig bekjentskap
© Yu-Chia Chang
Reklame for plussmedlemskap