Ett mirakel!

I dag mens jeg holdt på med å sette opp ett nytt akvarie skedde det ett "mirakel"! Mens jeg var nede i kjelleren å styrte med det nye akvariet, hadde jeg midlertidig lagt 2 khulii-ål 1 stor ancistrus og 3 store klovnebarber i ett 15 liters akvariu. Når jeg kom opp fra kjeller'n lå den ene klovnebarben helt uttørka og død på gulvet omtrent 2 og en halv meter fra 15-litern! Den var helt tørka og den viste ikke noe livstegn. Instinktit slang jeg den døde klovnebarben tilbake i 15-litern. Ingenting skjedde så jeg konstaterte den død, men etter noen minutter så jeg att den startet å puste med gjellene igjen! Etter ca. en halv time med desrientert svømming og masse ligging på bunn kom den seg sakt, men sikkert! Den må ha vært oppe fra vannet 20-15 minutter!

Er det noen andre som har oppled noe lignende?
Ja dette at en fisk har vært ute av vannet over tid har hendt meg to ganger. Den ene er en klovnepleco og den andre en CEA. Men disse har jeg ikke sett har vært ute av akvariet for etter 24-48 timer. Dette grunnet at dem har da fulgt med ei rot opp av vannet. Jeg pleier og vekste på og ha forskjelige røtter i akvariene.
Men det rare er at begge lever i beste velgående den dag i dag. det har sikkert med at det er litt vann som og følger med over i bøtta.
Jeg tror nesten noen ganger at fiskene bare legger seg i dvalemodus, og venter på at et vennlig menneske skal komme og putte de tilbake i karet sitt. O.o
Tilfeldig bekjentskap
© Remi Horsgård
Reklame for plussmedlemskap