Co2
Postet 14.07.10 kl 12:55
Alle planter trenger CO2 for å vokse, men noen klarer seg med mindre.
Er spørsmålet ditt om det kreves å tilsette CO2? I såfall er dette avhengig av mengden fisk og planter i akvariet.
Det vil nesten alltid hjelpe på veksten å tilsette CO2.
Hygrophilia som du nevner vil vokse godt under de fleste forhold. De andre kjenner jeg ikke like godt.
Er spørsmålet ditt om det kreves å tilsette CO2? I såfall er dette avhengig av mengden fisk og planter i akvariet.
Det vil nesten alltid hjelpe på veksten å tilsette CO2.
Hygrophilia som du nevner vil vokse godt under de fleste forhold. De andre kjenner jeg ikke like godt.
Postet 14.07.10 kl 13:01
Postet 14.07.10 kl 13:05
Hvis du har handlet plante i butikk, er det helt vanlig at de visner. Veldig mange av plantene vi kjøper dyrkes i sump, med rota i vannet og resten i luft. Når de settes i akvariet dør luft-bladene, og det kommer nye (og ofte nokså annerledes) vannblader. Er rota frisk og fin kvikner den til og blir flott.
Jeg bruker Happy Life Carbo i stedet for CO2, og er veldig fornøyd :o)
Jeg bruker Happy Life Carbo i stedet for CO2, og er veldig fornøyd :o)
Postet 14.07.10 kl 21:20
ciklidesykaBolbitis heudelotii har begynt og visne etter bare 1 uke....ikke det en gang
Jeg har eller har hatt alle de tre plantene du nevner, og alle trivdes uten noen form for tilskudd av CO².
Det med Bolbitis var litt rart, for den er litt sånn "seiglivet" akkurat som anubias. Er du helt sikker på at det er riktig plantenavn på den, og ikke noe annet du har fått?
Den planten bør helst ikke stå midt under lysrørene er min erfaring, da får den lett alger akkurat som anubias. Står den litt på siden i karet så er den friskest grønn, syns jeg
Veldig pen og dekorativ plante.
Postet 14.07.10 kl 21:28
Endret: 14.07.10 kl 21:28
Postet 17.07.10 kl 12:27
Endret: 17.07.10 kl 12:30