Værål

jeg lurer på å kjøpe meg en værål,syntes den er fon og se på ,jeg har et 350 liters akvarie med mye forsjeligt i lurtpå som det er noe fisk værålen ikke går sammen med .jeg har en del cklider og noe maller og praktbokiter .så det er lett blanding ,men dette gå veldig fin har og noen skalarer,
Jeg har en 2.5-3 år gammel værål og en på rundt 1.5.
Den på 2.5 år er nå 23 cm lang
Jeg ser ingen grunn til at du ikke kan ha værål hos deg.
Den som er 2.5 år har gått sammen med alt mulig av fisker.
Har flyttet den først fra 60L, så til 90L, så til 150L og nå i et 540L sammen med mye rart av fisk.
Må nå være den snilleste fisken jeg har. De heter Petter og Ove. (ove den lille)

Verdens beste støvsuger (matrester suger)

Den største har hoppet ut av akvariumet 2 ganger...

Bla har den store gått sammen med:
Oscar, jack dempsey, hantel ciklider,
En hau av store og små maller
Coryer
Gullfisk
Bikirer
Arowana
osv

Mye rart

Har aldrig vært noe med værålene
Er selfølgelig ikke værålen som blir problemet. Den er verdens snilleste fisk! Men vet ikke hvordan den vil like seg med agressive rovfisker.. men den tåler en del.
Hvis du skal skaffe deg vil jeg anbefale å kjøpe minst 3 stk. De trives ikke så godt alene og blir da å gjemme seg mesteparten av tiden. Men hvis de får kompiser så blir de livligere og veldig frampå i matfatet. Har hatt værålen i 3 år nå, og er favorittfisken min. Stor og god Er den fisken som aldri kommer til å bli borte fra mitt akvarium.

Anne May Larsen
lurtpå som det er noe fisk værålen ikke går sammen med


Kjekt tips:

Dersom du går inn på værål i fiskebasen her på forumet, så vil du et par ting som er nyttige ved siden av fiskeprofilen, til venstre i margen. Det gjelder alle fiskearters profiler.

Til venstre står en oversikt, der kan du finne de 10 siste lignende tråder om værål og lese svar på lignende spørsmål.
I tillegg finnes en funksjon i de grønne meny-knappene til venstre for profilen, og et av menyvalgene heter "Finn akvarier med denne fisken". Ved å klikke på den, kan du finne ut hva slags andre fisk folk har den sammen med.
I tillegg står det en liste som heter "Andre har fisken sammen med" (se pilene på skjermbildekopien nedenfor).


Sånn ser de linkene ut (merket med piler):
[External Image]

Som dere ser på mitt innlegg om hvilke fisk den har gått med, så ser dere at det mange og store rovfisker.
De har ikke plaget værålen...
Værålen har alltid blitt behandlet fint av de fiskene jeg har og har hatt
takk for mang god råd og tips.jeg kommer nok tilå få meg2 værål hørs ut tilå vær en artig skapning i akvariet
Tilfeldig bekjentskap
© Erlend D Bertelsen
Reklame for plussmedlemskap