Tetratec pumpa lekker!

Søren også! Har nettopp oppdaget at pumpa til vår 260 L lekker. Og det grundig. (liten dam utover gulvet på en time) i tillegg må den ha lekket mindre mengder før, uten at vi har merka det, for laminaten har slått seg, og vi ser fuktmerker nede på veggen.
Da vi overtok dette brukt, aner jeg ikke noe om hva slags pumpe, annet enn at det er en tetratec. Ganske stor, vil tro den "boksen" må romme sikkert 20-30 liter. Klarer ikke helt å finne ut hvor det lekker, men det kan se ut som det siver litt vann utifra der den ene slangen er festa i pumpa. Skrudde litt uten at det så ut til å hjelpe.
Er helt amøbe på tekniske saker, inkl pumper, så bruksanvisning, linker og gode råd trengs sårt!
Den eneste hjelpen jeg kan bidra med er å søke litt, her ser du søkeresultatene for "Pumpa lekker", som er en overskrift som stadig dukker opp her inne. Ellers kan du prøve andre søkeord, f.eks. spesifikt om Tetratec eller bruke ordet "filter" i stede for "pumpe".
Hvis du søker på "Tetratec" og "lekker" vil du få opp poster om Ex1200 som lekker, det første partiet med EX1200 som kom for noen år siden hadde en feil med slangetikoblingen (mener jeg det var) som kunne føre til lekkasje - de som er i salg nå og i de siste årene har ikke dette problemet, men pumpa di KAN være såpass gammel at den er av dette partiet.
Når det er sagt har alle pumper pakninger og O-ringer som må vedlikeholdes/byttes - det gjelder uansett om du har Tetratec, Eheim eller Fluval.
Takk! det hjalp mye det! det Er en ex 1200, og jeg mener den er et år eller to gammel. (kjøpt brukt m akvariet) Vi kjører på med vaselin og balje under til vi har fått tak i nødvendige deler.
Hvis den er et par år gammel har den ikke den produksjonsfeilen, da er det nok bare nye pakninger og vaselin som trengs
Tilfeldig bekjentskap
© Janne Ekström
Reklame for plussmedlemskap