Wtf? midt stiveren på 600l min gikk av? krise?

vasket karet i dag hvor jeg oppaget at glasset bulet skikkelig ut, 0.5 cm ca...
hva gjør jeg nå dah?
tappet 50% vann for å lette trykket.
fjærn silikonen og vask med aceton og lim den på igjen. men da burde du sikkert tømme akvariet så det ikke buler ut.
finns det ikke noen bedre måte å gjøre det på?
fks forsterke avstiveren.
lage avstiver av metall og ta på utsiden av glasset tvers over.
gidder ikke lime og lime hvis den bare skal ryke.
helt nytt akvarie .
sikkert mulig det. hvis det er helt nytt så hadde jeg klaget til der jeg kjøpte det.
Ville nok ganske umiddelbart redusert vannstanden for å redusere presset på glasset og kontaktet leverandøren for å få beskjed om hva som skal gjøres. Det er enkelt å avvise garantisaker dersom man har gjort noe selv.
akvariet er spesial bygget av privat person 80 mil fra hvor jeg bor, hehe, så klage er egentlig uaktuelt.

går det ann å skrive ned målene utvendig på karet og så få byttet stålramme å sette på oppe på karet?

hvilke firma eventuelt lager slike?

litt moro å oppdage at karet mitt var blitt til panorama XD skummelt også.
senket vannstanden til 40% dakar fiskene.
no problem, i fix

heh tok ein feit stokk laget 2 hakk, en på hver side, litt over 1cm bredt og satte på akvariet =) funka fint det.
He he, det så bra ut ;P
Slik jeg også løser problemer
Flott løsning.
hva er målene på karet og hva betalte du?
målene er L140cm B 70cm og H 60cm glasset er 1cm tykkt

betalte lite for karet =)
Hmm... Jeg har ikke noe stag i midten av mitt 160L kar som ble re-silikonert for 40 år siden. Da det tydeligvis gikk hull i bunnen da kare ikke stod i vater. La først merke til det bulet ut med 3mm eller no når jeg skaffet meg et heldekkende lysarmatur. Har også brukt karet fra 2003-05 uten problemer. Det er av type akvastabil tenker jeg. Da den er lik dem og har aluminiumsrammer. Så det er vel ikke skjøtene, men selve glasset som buler.

Spørsmålet er... Er det nødvendig med et stag? Har alderen på glasset noe å si for meg? Kan man si re-silikonert?

Bryr meg ikke så mye som silikonen da karet står på et trygt sted og den virker fin.
har kansje ikke så mye å si på ett så lite karr ,men hvis det buler ut så vil det slite på silikonen osv å gi en risk man ikke vil ta syntes jeg.
Tilfeldig bekjentskap
© Lars Jamne
Reklame for plussmedlemskap