Spist hale, skade

Hei
dette er mitt første innlegg her så jeg håper på god respons

Jeg har en litt over 1 år gammel hvit slørhale som lever merkerlig. Har egentlig 4 gullfisker, 2 slørhaler og 2 vanlige. de 2 vanlige pleier å svømme etter den lille slørhalen og spiser den. Jeg tror det er fordi den legger egg (samme situasjon med en annen slørhale som døde 2 år gammel ) hva skal jeg gjøre for å gi den fred?

I dag da jeg skulle rense akariet så var den plutselig borte vekk. skulle rense fra bunnen av derfor tok jeg alle fiskene ut. de viste seg at den hadde satt seg fast inni en konkylie!! da jeg ikke fant den ble jeg så desperat at jeg fylte og skylte konkylien flere ganger. (kan ikke fatte at den kom seg inn!) den kom ut til slutt og ble letta, men fant ut at den er såret og halen er spist ved nærmere ettersyn. Såret kan komme av at den satt fast, men spist hale er jeg usikker på? den spiser og virker fin

oppsumerer spørsmålene:
1: hvorfor blir den spist?
2: hvordan gi den fred?
3: andre årsaker til skaden?
4: hvorfor er halen spist? sykdom?

Vedlagt: bildet av hvite slørhalen som lever merkelig. og annet bildet av resten av følget

Tusen takk på forhånd

Plussmedlem
Hei.
Det er ikke uvanlig at enkelte fisker blir "mobbeoffer".
Hvis de har lite plass så skjer det oftere.
Hvor stor er karet ditt?

Når du skriver "spiser" så regner jeg med at du mener at de napper i finnene og kroppen til den minste.
den er ca. 100 liter stor. og ja de napper den minste, men det er kun de vanlige gullfiskene, mest den gule som gjør det. hvis det er snakk om mobbeoffer er det ikke en måte å megle
Nei, dessverre. Alternativet er vel at du selger den til noen som har andre, likedanne gullfisk med slør som er av samme str.

Det ser ganske nakent ut i akvariet ditt. Hvorfor har du ikke noe bunnlag og slikt?
Har renset det. Hadde storrengjørings dag. lilletassen tror jeg ikke skal selge, har blitt like knyttet til alle små tassene i akvariet men den spiser og leker med luftboblene idag så jeg tror den blir bedre.
Tilfeldig bekjentskap
© Cbeye
Reklame for plussmedlemskap