Snegler og yngel

har hatt 110 literen min gående i ca 2 månder nå og plutselig dukke det opp en hel del snegler... små jævler burde jeg fjerne disse? kan di skade plantene for eks? eller kan di bare få gå..

jeg oppdaget plutselig oxo en noen bitte små fikser..mistenker sverddragene mine for å ha fått unger, fargene stemmer ihvertfall... er det noe jeg må tenke på med disse angående forring osv?

Takk for svar
Sneglene er nok pestsnegler, har forstått at de formerer deg veldig.. men de er ikke farlige, tar jo alger og div i karet, så de er jo godt for noe.

Yngel skal ha mat et par ganger til dagen, knust flakfor f.eks. men sikkert ikke så lett å mate yngelen hvis de er oppi med alle de andre fiskene, og dem sikkert vil spise opp maten? (hos oss har vi eget yngel kar, så de får vertfall mat i seg).
ja sant, har vel en viss følese at de ikke får veldig mye mat men har ikke noe eget kar til de... de går sammen med sveddrager og guppy... kan noen av disse finne på å spise dem forressten..virker som det har minket på dem
guppyer er kjent for å spise egne yngel, så du skal ikke se bort ifra at de spiser disse også.. triste greier. men har du gjemmesteder for de små fiskene, så kanskje noen klarer seg. (planter, røtter o.l. som de store fiskene ikke kommer til).
Tilfeldig bekjentskap
© Simen
Reklame for plussmedlemskap