Co2blanding, noen inspill ?

Da var samboer dratt på jobbtur uten å sette ny co2blanding først, fine greier Jeg har null peil på hvordan han lager dette, planter har alltid vært hans greie.

Det er DIYco2 anlegg med flasker, slanger og det hele, 120 liters kar, og en halvannenlitersflaske som han har selve blandingen i. Noen som kan hjelpe meg kjapt med en oppskrift til dette? Vet han bruker gjær, og kansje sukker (?? eller var det til HBapparatet ? haha ) men aner ikke hvor mye av hva..

på forhånd takk!
Ville nok bare ha ringt han og spurt hva han bruker. Så slipper du at du lager noe annet enn det som han brukt tidligere.

I utgangspunktet er det bare vann, gjær og sukker som skal til. Lager du vin eller øl selv er det bare å sette slangen på gjærlåset så får du all den CO2 som du trenger. I tillegg kan du bli proff ølbrygger / vinprodusent.
Nils Vollstad
. I tillegg kan du bli proff ølbrygger / vinprodusent.

Nå gir du meg spennende ideer! Joa, får vel bare vente til han tar seg tid til å ringe meg, er bare så kronisk utålmodig...
Spennende ide Nils, bruker man da tilbakeslagsventil på slangen eller er det nok med gjærlås?

Tilfeldig bekjentskap
© Rita Aspevik
Reklame for plussmedlemskap