Hva slags fisk bør jeg ha?

Har akkurat bestilt meg et "fluval edge" akvarium. Karret rommer 25 liter og er med pumpe.
Hva slags fisk bør jeg ha? Med tanke på avkvariets størrelse.
Og åssen grus/sand trenger de forskjellige fiskene? Har lest litt rundt, og alle fisker trenger forskjellig underlag og forskjellig vegetasjon.. -.- Blir forvirra..
Alle fisk trenger ikke forskjellig vegetasjon og underlag.

Sand er et sikkert valg F.eks biltemasand.


Du kan søke i fiskebasen på fisk som kan gå i så små akvarium.



Ellers anbefaler jeg reker til et så lite akvarium. Reker er utrolig morsomme, og finnes i forskjellige farger og vanskelighetsgrader.

Kirsebærreker er ganske enkle å få til, og har en flott rød farge.
Hmm.. ja.. Hva med kun en kampfisk da? Hva slags underlag og vegetasjon liker de?
Har aldri hatt kampfisk før, så her lar jeg heller andre svare :P

Men jeg har lest om flere som har hatt problemer med å få kampfisk til å trives i fluvalene, pga det er lite vannoverflate på akvariet.

De skal helst ha 60 liter også tror jeg, selv om man kan få dem til å trives i mindre om man legger opp til det.
Her står det om kampfisk


Her på fiskebasen, kan du sette inn antall liter, og vannverdiene dine, og få opp fisk som passer i ditt akvarium.


Jeg foreslår en av disse to:
Nigeriakilli
Klovnkilli

Men det er masse annet å velge mellom også.
eg har guppy og neon tetra sammen med kirsebær reker i sånt akvarie..det går veldigt greit..de vil si 5 neon tetra og 5 guppy (hanner)
så eg vil anbefale guppy dei er fine i fargene og lette og holde...
Ville heller satset på fisk som faktisk passer til akvariets størrelse.

Guppy skal vel egentlig ha 40 liter, og de blir også kjapt mange om man ikke bare holder hanner.

Neontetra er en stimfisk, og trives i større grupper (minst 10 stk). Skal også ha minimum 60 liter.


Både guppy og neontetra er kjent for å spise reker, så heller ikke noe å gamble på, selv om det går bra i mange tilfeller. I mitt tilfelle tok neontetraene mine voksne reker, så jeg måtte selge dem.
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap