Kobbertetra (hanne) dulter borti neon guppy (hunne). hvorfor?

Hei!

I dag var jeg hos dyrebutikken for å kjøpe fisk. Når jeg kommer hjem vasker jeg akvariumet og ordner til alt. (fisk som var i akvariumet i begynnelsen: 2 stk pansermalle og 1 stk kobbertetra)

Alt er klart, så derfor putter jeg begge neon guppyene som jeg har kjøpt opp i akvariumet. (Jeg tilvendte de tempraturen og sånn først)

Det som da skjer etter hvert er at kobbertetraen (hanne) begynner å dulte borti den ene guppyen (hunne). Han følger henne rundt i akvariet hele tiden i tillegg.

Om noen har den minste aning om hva som foregår, ver så vennlig å skriv svar.
der er jo bare 5 fisker.. hun på dyrebutikken sa det gikk bra
kansje for kobber tetraen er stim fisk, og vil være med noen andre. har hørt om fisk som liker seg i grupper, går med noen andre fisker. så du bør kjøpe flere av de, samme med pansermallene, men ikke kjøp forsjellige typer corydoras, de liker seg bare med sin egen art. men du bør uansett kjøpe større akvarie før du kjøper flere fisk, då det ikke er plass til mere
Litt om hvordan min erfaring er med kobbertetra.

Kobbertetra er en hissig type fisk.
Jeg hadde ti stk og disse terroriserte hele 120l min.
Men jeg har hele 5 akvarier(20l 21l 120l 64l og 270l)
så jeg flyttet dem litt rundt for og finne et sted dem roet seg ned, men det viste seg at dem ikke kunne være sammen med noe andre.
Så etterhver begynte dem og dø for meg og på slutten så satt jeg igjen med 4 stk og siden det ikke var så mange igjen så gjorde jeg et nytt forsøk med og sette dem sammen med di 3 sorte noentetrane min og et par guppyer men det gikk ikke lang tid før jeg rett og slett måtte ta knekken på dem.

Hvordan bunnlag er det du har i akvariet?
Cory burde gå på sand.
Beklager med jeg vet ikke hva cory er. Har stener som grunn, ca 4-6 mm
Cory er en forkortelse for det latinske navnet corydoras som er det samme som pansermalle.

Tror det er riktig forklart
Takk for svarene

Men dette er ikke noe å bekymre seg over, siden kobbertetraen døde nå i natt.
Vet ikke helt hva som skjedde. I dag har jeg kjøpt 2 nye hun guppyer
Svenne: forstod det! Bra forklart

Men så pansemaller må ha/bør ha finkornet sand som bunn?
Du har et veldig lite akvarium.


Pansermaller skal ha større plass enn det, og de skal også gå på sand (ikke grus). Går de på grus kan de få ødelagt bartene sine. De bør også være langt fler enn to stk, men du har ikke plass til noe mer i 25 liter.
Du burde selge eller gi bort pansermallene dine.
Du burde kanskje kikke inne på rubrikk her på akvaforum og på finn og se etter akvarier i nær områder. Det er masse fine akvarier til salgs. Har sittet og og kikket der mye. Hvis jeg ikke hadde hatt forbud mot flere akvarier på det lille rommet mitt hadde jeg handlet mye der

Eller kjøpe et kar til som er større!!! Det er sånn det pleier å gå når en først har begynt, er det ikke?
Tilfeldig bekjentskap
© Luis Novella
Reklame for plussmedlemskap