Hvordan ser ditt akvarium ut?

Inaktiv bruker
hei, jeg har hatt akvarium i noen månder å jeg ska fikse litt på oppsettet, så dette er på en måte min design ''tråd'' Så jeg håper at dere kan komme med bilder så jeg kan se på gode ideer å hente inspirasjon fra.

Jeg ska bytte fra grus til sand, Lilla sand faktisk

Btw, bilde to, dere ser de 2 slørhalene, de passet jeg da jeg tok det bildet
Inaktiv bruker
der er et utsiktbildet over stranda
Sadly er ikke mine akvarium noe særlig å skryte av, men jeg har et par på favorittlista som jeg sikler heftig på Flott kar
jeg har akkurat endret på akvariet mit, jeg satt alle plantene på høyre siden, og alle tøttene og lavasteinene på venstre siden, så da blir det et åpent rom i midten som kardinal tetraene får litt plass å svømme på
Her er bilder av 60literen min. Det skal liksom være et Sørøst-Asia biotop, men plantene er fra alle verdens hjøener . Venter på noen dronningrasboraer.
Karet mitt er ikke stort å skryte av... men jeg legger ut bilde allikavæl.
[External Image]
160 literen i stua

[External Image]
128 literen på soverommet. Tatt med mobilkamera

[External Image]
64 liter. Gammelt oppsett. Ble byttet ut med 128 liter (bildet under). karet er ikke i bruk.

[External Image]
128 liter i stua. gammelt oppsett. Karet er ikke i bruk.

[External Image]
60 liter i stua. Gammelt oppsett. Karet er ikke i bruk
Plussmedlem
Hei! Jeg skjønner godt at lilla sand i akvariet ditt høres veldig kult og fancy ut, men skal jeg være ærlig, tror jeg ikke jeg ville valgt lilla sand. Det vil sikkert være kult en stund etter at du har fått den nye sanda oppi, men etterhvert som du har hatt det en stund, vil du fort bli veldig lei den lilla sanden. Det er fordi at dette ikke ser naturlig ut, og når man ser på andres bilder av flotte, naturlige akvarier, vil mange rett og slett ha naturlig sand i stedet for en "jukse-sand".

Jeg bare sier det, naturlige akvarier blir ofte mye penere enn akvarier med rosa/lilla/turkis sand.. Dessuten tar fiskene seg mye bedre ut der, i et naturlig akvarium. Flotte røtter passer også bedre inn der.
Inaktiv bruker
Nyderlige akvarium, Ja jeg må nok si meg enig at lilla sand kan bli litt kjederlig, så derfor ska jeg blande ut med hvit sand. Tror det hadde blitt litt stilig Venter bare på å dra å hente.
Inaktiv bruker
kJeg har lilla sand i den lille 2 literen, men har INGENting der nå, bortsett fra bambusene mine, Jeg vurderer å kjøpe en snegle eller to å putte nedi der. Men nå har jeg den bare som pynt på sminkebordet
mitt karr. ganske nettopp satt opp etter att bildet ble tatt.
For å ikke spamme tråden her med bilder av alle mine 16 akvarier, så valgte jeg bare et på måfå. Det ble en av 85 literne jeg har i reolen med 6 x 85 litere.

I akkurat dette karet har jeg en bande Betta channoides, hele 30 stk (eget oppdrett) og en gruppe på 12 Corydoras venezuelanus. Coryene legger egg på glasset, og Bettane står i kø og flokker seg rundt for å spise dem så fort de er lagt :p
Akkurat dette karet har vært i kontinuerlig drift siden våren 2007, altså noe over 3 år, og har alltid vært velsignet algefritt uten at jeg aner hvorfor.

[External Image]
Tilfeldig bekjentskap
© Jørgen Paulsen
Reklame for plussmedlemskap