Oppdrett på sebrasnegle?

For 2 mnd siden puttet jeg to sebrasnegler i 95literen min.
Omtrent en mnd etter de ble plassert oppi der har det dukket opp mange små egg rundt omkring i hele akvariet.

Eggene er bittesmå, helt hvite, og sitter plassert på alt fra glatte stener til røtter. (til og med på noen av eplesneglene har det festet seg noen)
De er meget spredt.

Eggene matcher ingen av de andre fiskene i karets beskrivelser, så jeg må jo bare anta at dette er sebrasnegle-egg... Jeg får ikke tatt bilde, da de er for små til at jeg klarer å få fokus på dem.
Det dukker opp egg jevnlig..
I basen står det at de "må over i høyere sanitet for å klekkes".
Hva vil dette si?

høyere salinitet står det.. Dvs de må ha salt i vannet for att eggene skal klekke.
Så i praksis må jeg prøve å få fanget opp noen av eggene, puttet dem i et annet kar og tilsette salt?

Bare fordi jeg ble veldig nysgjerrig på dette, kanskje det er verdt å prøve?
I så fall blir det i en liten 15 liter...
Hvor mye salt, eventuelt? :p Ser det ikke er noen andre som har fått oppdrett på disse.. Hum... Ideer?
har ingen anelse om hvor mye salt osv. så der må nok noen andre trå til
Sparesset
For 2 mnd siden puttet jeg to sebrasnegler i 95literen min. Omtrent en mnd etter de ble plassert oppi der har det dukket opp mange små egg rundt omkring i hele akvariet..... ....I basen står det at de "må over i høyere sanitet for å klekkes". Hva vil dette si?

Sebrasnegle egg vil aldri klekke i et ferskvannsakvarium. De trenger sjøvann. Det er det "høy salinitet" betyr.
Og nei, du kan ikke begynne og strø oppi salt i akvariet ditt for å få dem til å klekke. Salt er ikke bare salt.
Det skal noe annet enn ditt vanlige kjøkkensalt eller "akvariesalt" til for å lage brakkvann og sjøvann. Det er over 70 mineraler i hav-vann, så man trenger mineralsalt som for eksempel dette. Og da tar du knekken på det du har av liv der fra før, inkl filterbakteriene. De dør når vannet blir så salt.

Dette er det spurt om mange ganger før her på forumet. Søkte på ordene "sebrasnegle egg" og fikk opp en haug med tråder som du kan se her. Les svarene i dem.

Tilfeldig bekjentskap
© Birgitte Roland
Reklame for plussmedlemskap