Sissis våte drømmer (side 12)

Nå roter jeg bra fælt med tidslinja her Den bortkomne platy-dama ble jo satt inn i Rio`n på fredag, så da kan hun ikke ha dødd før det. Hun spiste godt fredag kveld, og når jeg rydder litt i hodet, så spiste hun i går morres også. Men da blir mysteriet bare enda større; kan hun ha blitt spist så fort? Finner jo ikke en rest en gang... Eller kanskje jeg rett og slett har alt for mange kroker og planter til at det går an å finne noe som helst. Alle de andre ser ihvertfall friske ut.... Mystiske greier...
Plussmedlem
Får virkelig håpe du finner den bortgjemte fisken, og for all del helst i live!
Sircle of life...
Tok et ekstra vannbytte i Rio`n i dag, for en død fisk er garantert ikke sundt for vannverdiene. Søkte gjennom karet etter henne en gang til, men hun er og blir borte. Men jeg skremte fram noen helt ferske platy-yngel Siden disse, og alle de litt eldre ynglene, er i live regner jeg med at det ikke er noen mystisk sykdom i karet. Litt svinn er jo bare naturlig...

I Juwelen skjer det også ting. Henning lager bobler, og bettaene har tatt leksdraktene på. Arti å følge med dem

Syns de to sommerfugldamene vokser veldig sakte... De spiser godt, men lell... Lurer på om jeg skal flytte dem over i Asylet, til platy-ynglene en periode. Der vil de jo bli de aller største. Til og med fantomtetraene er jo større enn dem. Hm... Men om jeg flytter dem, så kanskje hannene begynner å krangle igjen? Det var jo et problem før damene kom oppi. Vanskelig å vite hva som er best å gjøre syns jeg :/
Bilder...
Lekte meg litt med mobilen i dag, og tok noen bilder. Absolutt ingen høydare, men det gjør seg med litt bilder i en tråd syns jeg...

1. Hormonell fjortis på flørter`n
2. Liten sommerfugl-dame
3. Lille speil på veggen der...
Plussmedlem
Syntes det var tøffe bilder, jeg
Bukvassott?
Den ene sommerfuglfrøkna gjemte seg ved frokost i deg. Fant henne etter litt leting, og slapp ned mat forran nesa hennes, men hun ville ikke ha. Ble litt bekymra, men så ikke noe galt med henne. Dette var faktisk hun jeg tok bilde av i går.

I ettermiddag måtte jeg kikke en god stund før hun dukket fram, og da var det nesten som om hun hostet. Kjente panikken bre seg i kroppen; bukvassott!!! Ringte Maren med skjelvende stemme, og hun beroliget meg så godt hun kunne snille vennen... Har heldigvis Esha 2000 liggende, og satte igang medisineringen. Så nå krysser jeg alt jeg har både for henne og resten av gjengen... Sukk...

Alle de andre ble kjempeglade da jeg løftet av lokket og dryppet medisinen nedi; "MAT!!!" Tror nok de ble en smule skuffet :/

I Juwelen ser alt heldigvis bra ut. Henning har laget et imponerende skumrede, så nå spørs det bare om han klarer å sjarmere damen denne gangen også
Plussmedlem
Får virkelig håpe at det ikke blir noe utbrudd av bukvannsott hos deg! De hadde ikke vært noe moro i det hele tatt!

Får håpe det ikke er bukvannsott/at det går over!
Platy!!!
Anders Kaste
Får virkelig håpe du finner den bortgjemte fisken, og for all del helst i live!


Tro det eller ei, men rett før lyset slukket var hun plutselig der!!! Den bortkomne platyen altså. Mye tynnere, og helt hvit på ryggen, så tydelig at hun har vært kilt fast et eller annet sted. Skjønner ingenting jeg... Greit for henne at det er Escha 2000 i vannet da kanskje, så hun ikke får infeksjon i den avskrapa huden på ryggen. Dette var en hyggelig overaskelse må jeg si

Får bare ikke håpe jeg mister fisk av bukvassott nå da. Får hentet pakken fra Aquamanias i morra, og der er det GH-test. For om GH er under 5 skal medisindosen dobles...
Gh: 4
Da har jeg hantet pakken fra Aquamanias, og slått fast at GH er 4. Det betyr at man skal medisinere dobbel dose på Escha 2000. Gjorde faktisk det for sikkerhetsskyld, siden stripsen viste ca 4. Får bare håpe alt går bra... Sommerfuglen jeg er bekymra for var framme ved frokost, og så helt fin ut, men hun ville ikke spise. Så ingen hosting nå, eller noe andre ytre tegn, men at hun gled unna når maten kom er virkelig ikke et godt tegn... Men den igjenfunnede platyen var sulten

Honningguramiene leker i dag, og jeg er veldig spent! Skal prøve å skaffe liqurifry 1 igjen, og det var avskallet artemia i pakken som kom i dag, så kanskje det vil overleve noen oppi der?

I tillegg til Gh-test og avskallet artemia, var det mer arti stæsj i pakken; Happy-life Ferro, Happy-life Carbo, Ph-test (6-7,6), filtervatt, hov, eikebarkekstrakt, luftslange, slangebørste, ei lita redmoor-rot, tropica plantebok og to smørbukk. Har egentlig ikke plass til rota noe sted, men den var så fin
Hei! Jeg har hatt bukvannsott et par ganger på guppy, og det smittet ikke hos meg. Var lenge mellom de to tilfellene. Jeg ville tatt det helt med ro hvis jeg var deg. Er ikke sikkert det er bukvannsott selv om fisken "hoster". Jeg medisinerte aldri for dette selv om det dukker opp enkelttilfeller. Lenge siden nå, men er litt usikker på hva som feilte kampfisken jeg avlivet i går da. Men ta det med ro du, går nok bra
Anna U.
Hei! Jeg har hatt bukvannsott et par ganger på guppy, og det smittet ikke hos meg. Var lenge mellom de to tilfellene. Jeg ville tatt det helt med ro hvis jeg var deg. Er ikke sikkert det er bukvannsott selv om fisken "hoster". Jeg medisinerte aldri for dette selv om det dukker opp enkelttilfeller. Lenge siden nå, men er litt usikker på hva som feilte kampfisken jeg avlivet i går da. Men ta det med ro du, går nok bra:-)


Tusen takk for oppmuntring Anna! Sommerfuglfrøkna holder seg fortsatt for seg selv, og vil ikke spise, men ellers er det ikke noe synlig på henne. Har ikke sett mer hosting heller... Men nå har den ene hannen begynt å gjemme seg unna, så er litt bekymra uansett... Og den største platy-hoa har litt grått i kanten av det ene øyet, men ellers virker hun helt ok. Studerer alt veldig nøye nå, naturlig nok :/

Får glede meg over at den bortkomne platyen er tilbake, og at det ser ut til å være masse egg i skummet til honningguramiene Og så dukker det stadig opp flere platy-yngel; det er maaaaange ;D

Guramiene er så søte når de flørter! Når de forsiktig nærmer seg hverandre, og beføler den andre med antennene sine. Først prøvende, så mer indelig, før de krøller seg rundt hverandre. Veldig fasinerende og arti å se på ;D
Homo-sommerfugler???
Skjønner ingenting jeg nå... Det siste døgnet har de to sommerfuglciklidehannene vært som klistret sammen. Det ene i full fargeskrud, det andre skikkelig blå. Syns dette var litt rart, og ikke er de særlig interessert i mat heller, ikke en gang da det kom myggiser i går kveld...

I dag ble det enda rarere. De holder til helt borte i ene hjørnet (motsatt av hvor de var i går), der den dominante lager grop i sanda. Den andre står og ser på. Innimellom stryker de seg inntil hverandre, og den dominante "rister" borti han andre. Hm... Damene (som heldigvis virker friske nå) jages derimot myndig vekk. Har jeg fått homo-sommerfugler???

Registrerer også at så mange som 750 har vært innom tråden min; det er mange det ;D
Maktskifte?
Mysteriet med sommerfuglhannene fortsetter, og nå lurer jeg på om det har vært et maktskifte? Det er ikke akkurat lett å se forskjell på dem... Den ene holder seg nå ganske skjult, mens den andre svømmer freidig rundt. Den som nå er dominant jager ikke damene, det er derfor jeg lurer på om det har vært maktskifte mellom dem. Får vel bare vente og se hvordan det går :/ Begge damene spiser godt

Honningguramiene flørter hele tiden, men det blir pussig nok ikke egg i skumredet. Henning jobber flittig på, men det blir liksom lite ut av det her. Bettina svømmer rundt dem og følger med, stort sett med leksdrakten delvis på. Channy så jeg så vidt i går, og det ser ut som om han tygger...

Lurer på om jeg skal skaffe meg en liten stimfisk til Juwelen; ser jo ut til at det er bare 2 honninger der. Boraras Brigittae kanskje? Og så trenger jeg noen reker i Asylet... Hm...
Sifra hvis du e intrs. i reka av mæ da. har grønn reke og kirsebærreke unga. Dem e ikke veldig stor enda, men e nokk et par mnd ja
Dina Holand
Sifra hvis du e intrs. i reka av mæ da. har grønn reke og kirsebærreke unga. Dem e ikke veldig stor enda, men e nokk et par mnd ja:)


Takker for tilbudet Dina, og du skal ikke se bort fra det nei
Tak-juleavslutning
Kjøpte plutselig to unge perlegurami-damer på auksjonen jeg... :S

Er veldig usikker på om det var noe særlig lurt, men klarte plutselig ikke å motstå dem... De var jo så billige, og så utrolig vakre!!! Nå svømmer de rundt i Juwelen, og ser lettere forundret ut. Det rare er at de 4 platy-ynglene som er der ikke brydde seg det aller minste om å få besøk av såpass store fisker. Honningene viste litt interesse mens nykommerne var i tilvenningsboksen, men bryr seg ikke nå. Lurte veldig på om jeg skulle ha dem direkte i Rio`n, siden det er mye større plass der, men der er det jo så mye uro...

Nei, jeg må nok få realisert drømmen om 240-liter labyrintkar... Men det er nok mer realistisk å få meg et platy-kar på kjøkkenet, og da blir det plass til perlene i Rio`n mens jeg venter på tillatelse til å realisere drømmen...

Vant forresten tippekonkurransen på møtet i dag; en stor boks flakfor ;D
Tror egentlig det skulle være en kunnskapskonkurranse, men hjelp så vanskelig :/
Og så kjøpte jeg to jegersnegler til...
Hei :o)

Er stadig innom og leser i tråden din, så tenkte jeg må legge igjen et livstegn. Grattis med en meget vakker fisk :o) Jeg har hatt flere perleguramier, og de er undervurdert hva skjønnhet anngår. Et par store flotte perleguramier er et utrolig flott syn!

Du får bare snike inn kar og fylle med vann, så blir det vanskelig å få det ut igjen ;o) Kun fantasien begrenser hvor man kan plassere flere kar rundt omkring i huset :o)

Utrolig fin avatar forresten ! Er det en STN?
cara79
Hei :o) Er stadig innom og leser i tråden din, så tenkte jeg må legge igjen et livstegn. Grattis med en meget vakker fisk :o) Jeg har hatt flere perleguramier, og de er undervurdert hva skjønnhet anngår. Et par store flotte perleguramier er et utrolig flott syn! Du får bare snike inn kar og fylle med vann, så blir det vanskelig å få det ut igjen ;o) Kun fantasien begrenser hvor man kan plassere flere kar rundt omkring i huset :o) Utrolig fin avatar forresten ! Er det en STN?


Hei! Så koselig at du følger med meg

Syns perleguramiene er utrolig vakre ja, og klarte bare ikke la være...

Avataren min er en STN ja, og heter Rosmarin. Foreldra mine har minst 40 stykker med stort og smått. Veldig flotte og koselige dyr ;D
Den sterkestes rett...
I dag fant jeg den ene sommerfugl-hannen min død. Ingen overraskelse akkurat, siden den har sturet for seg selv et par dager, men trist likevel... Blir bare mer og mer sikker på at dette er den som var dominant før, og at det har vært et maktskifte forut for dette. Er så mye som tyder på det, siden gutta hadde ulik personlighet. Karret er veldig harmonisk nå, og små-frøknene svømmer lykkelig rundt; mobberen er borte!

I Juwelen er alt egentlig helt som normalt, selv om det har flyttet inn to "store" perler Henning lager skum, og channoidesene leker igjen. Og platyene og kuhliiene virrer rundt som vanlig ;D
Hm...
Lurer på om jeg midlertidig skal legge denne tråden på is, og heller legge loggen som dokument på maskina. Ihvertfall til jeg eventuelt har noe "interessant" å skrive om. Var innom tråden til Lisbeth i dag, og fikk igjen bekreftet at de etablerte akvaristene er oppgitt over alle vi "nye" som absolutt "må" ha egen tråd... Jeg må ikke, syntes bare det var koselig, men nå syns jeg ikke det lenger.

Jeg har jo ingen skjeldne, dyre fisker, har ingen vanskelig oppdrett, tar ikke flotte bilder, og ingen tøffe videoer. Er ingen plass for oss midt imellom her på forumet føler jeg. Nybegynnere er velkomne for å lære (så lenge de passer på å søke og lese før de spør), og de etablerte som kan masse spennende er naturlig nok basen her. Men vi som ikke er helt nybegynnere lenger, men som fortsatt har glede av de "kjedelige" fiskene, oss er det liksom ikke helt plass til. Kjenner at jeg mister litt gnisten...

Tor rett og slett jeg skal bruke forumet som et rent oppslagsverk framover, så får vi se...
Tilfeldig bekjentskap
© Lennart Axelsson
Reklame for plussmedlemskap